[scheikunde] Vakantiewerk -- onopgeloste vragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[scheikunde] Vakantiewerk -- onopgeloste vragen

Hallo iedereen,

Ik ben een belgische studente en kom uit het 3e middelbaar. Chemie is m'n zwakke vak op school, en daarom kreeg ik een vakantietaak..

Daar het 't einde van de vakantie is, en ik sommige vragen echt niet weet, vraag ik 't aan jullie..

't is 't eerste jaar chemie dus voor jullie zou 't niet zo moeilijk mogen zijn lijkt me :)

1) maak een tekening van de volgende hoeveelheden stoffen.

2 magnesium moleculen

3 moleculen water

4 moleculen koolstoftetrachloride

2) Natrium, magnesium en aluminium bevinden zich in dezelfde ______ van het periodiek systeem. Vul in + waarom.

3) Waarom hebben natrium en kalium opvallend veel gelijkenissen?

4) Geef het ionisatieschema bij de vorming van een


sulfide-ion

magnesium ion

lood (IV) ion

5) De inwendige samenstelling van een calciumion (Z=20) is :

-22e 20n 22p

-20e 20n 18p

-20e 20n 20p

-18e 20n 20p

6) De atomen X en Y hebben als atoomnummer 20 en 8. Kunnen ze onderling een ionbinding aangaan + verklaar

7)Schrijf en equilibreer de reactievergelijkingen voor:


- de verbranding van kalium tot dikaliumoxide

- de analyse van kwikoxide in kwik en dizuurstof

- de synthese van ammoniak uit distikstof en waterstof

.. En dan heb ik ook nog dit blad met meerkeuzevragen :$Afbeelding

Berichten: 704

Re: [scheikunde] Vakantiewerk -- onopgeloste vragen

dit zal vast en zeker allemaal wel ergens op google te vinden zijn, of in een mooi boekje.

Doe eerst zelf een poging.

Berichten: 4

Re: [scheikunde] Vakantiewerk -- onopgeloste vragen

sdekivit schreef: dit zal vast en zeker allemaal wel ergens op google te vinden zijn, of in een mooi boekje.

Doe eerst zelf een poging.
Net alsof ik nog niets aan mijn vakantiewerk gedaan heb Afbeelding

Mijn vakantiewerk is heus niet 7 vragen lang :) Leuk chemie forum hier

Berichten: 2.399