AAS-GF

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 11

AAS-GF

Wij zijn bezig met het opstarten van bepalingen van arseen en kwik in een AAS-GF en nu is mijn vraag of iemand mijn praktische tips kan geven om het eiwit te elimineren want dit geeft een grote storimg in de bepaling en met ver assen kunnen we maar weinig product in gebruik nemen.

Berichten: 2.399

Re: AAS-GF

Je hebt het ineens over "het eiwit", misschien moet je wat informatie geven over de matrix etc.

Berichten: 11

Re: AAS-GF

Wij zijn bezig met het opstarten van bepalingen van arseen en kwik in een AAS-GF en nu is mijn vraag of iemand mijn praktische tips kan geven om het eiwit te elimineren want dit geeft een grote storimg in de bepaling en met ver assen kunnen we maar weinig product in gebruik nemen.
Met het eiwit wordt bedoeld een gelatine oplossing met verschillende soorten aminozuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: AAS-GF

Misschien als je het eiwit neerslaat in de oplossing dat je dan deze stoffen kan meten. Of je laat het over een kolom lopen waar het eiwit op bindt en dat je de rest van de stoffen kunnen meten.

Er zijn er misschien nog wel een paar [-X

MvG Ron

Berichten: 2.399

Re: AAS-GF

Ja dit is bijvoorbeeld 1 van de oplossingen. Maargoed ik heb nog steeds geen beeld van hoe die matrix er uit ziet. Wat een eiwit is dat weet ik wel, maar je moet exacte details geven over de matrix. Een proteine precipitatie kan bijvoorbeeld niet als die deeltjes gebonden zijn aan het eiwit etc.

Berichten: 11

Re: AAS-GF

Ja dit is bijvoorbeeld 1 van de oplossingen. Maargoed ik heb nog steeds geen beeld van hoe die matrix er uit ziet. Wat een eiwit is dat weet ik wel, maar je moet exacte details geven over de matrix. Een proteine precipitatie kan bijvoorbeeld niet als die deeltjes gebonden zijn aan het eiwit etc.
Zover wij naar kunnen gaan zit het niet aan het eiwit gebonden en bevinden zich onderander ook koper ,zink en veel calcium in het monster maar het monster bestaat voor 85 % uit eiwit. Het is de bedoeling dat we een grootte hoeveelheid in behandeling kunnen nemen. We doen het nu met verassen en dan oplossen in satperterzuur voor kwik en voor arseen in loog.

Het grote probleem is dat we bij verassen maar 2-5 gram in gebruik kunnen nemen en we meten in microgram/kg dus dit is voor de nauwkeurigheid te weinig.

Vandaar dat we opzoek naar en methode waarbij we het eiwit kunnen elimineren en zo ook een grotere hoeveelheid in gebruik kunnen nemen.

Groetjes Albert

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: AAS-GF

Geen fijne matrix om kwik en arseen te bepalen met behulp van een grafietoven.

Het lijkt mij beter om te meten met een hydridesysteem, dan heb je minder last van storimgen.

Misschien heb je dit niet tot je beschikking, maar als je veel bepalingen moet doen is aanschaf zeker het overwegen waard.

(Heb veel ervaring met beide systemen)

Succes.

Reageer