eliminatie syntheses

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 28

eliminatie syntheses

ey mensen,

ik ben al een hele tijd op zoek naar nieuwe synthese maar vindt nergens beschrijvingen , werkwijze of dergelijke.

kheb me al gek gezocht in allerhande combinaties op verschillende zoeksite, kan iemand mij helpen met het vinden van beschreven labo synthesen ivm eliminaties

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: eliminatie syntheses

Kun je iets preciezer zijn? Je bent op zoek naar voorschriften voor het uitvoeren van een eliminatiereaktie? Dat begrijp ik uit je verhaal tenminste, maar verder kan ik er echt niets mee.

Om wat voor type eliminatiereactie gaat het? Wat voor soort verbinding(en)? Wat bedoel je met 'nieuwe synthese'?

Berichten: 218

Re: eliminatie syntheses

Inderdaad DrQuico, iets specifieker mag wel 8-[

Misschien alvast een tip: Het is beter in het engels te zoeken, hiermee bedoelend niet alleen op engelse site, maar ook met engelse zoektermen.

Groetjes Afbeelding

Berichten: 677

Re: eliminatie syntheses

Heb je de volgende site al eens geprobeerd?

Om goed te kunnen zoeken heb je wel een plug-in nodig, maar die is gratis

MVG

Berichten: 28

Re: eliminatie syntheses

ik zou een proef waarbij alkenen worden gemaakt willen vinden

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: eliminatie syntheses

Dat kun je zelf heel simpel doen door een alcohol te dehydrogeneren (duur woord wat zegt dat je de OH + een naastgelegen waterstof van een alkaan haalt. Hierbij kun je omlegging krijgen, maar daar zal ik je niet mee lastigvallen) met iets als zwavelzuur onder een redelijk hoge temperatuur van zeg maar 80 graden celsius.

Je hebt trouwens maar een katalytische hoeveelheid zwavelzuur nodig (15 druppels), aangezien dit in de reactie steeds wordt teruggevormd.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: eliminatie syntheses

Kijk hier ook eens voor de bereiding van cyclohexeen uit cyclohexanol.

Reageer