suikers

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 11

suikers

Hoi allemaal

Ik moet voor morgen tijdens mijn practicum les kijken of je het verschil kan aantonen tussen een alpha en beta suiker.

Vandaag heb ik het met een 6 ring gedaan (glucose), maar morgen moet het met een 5ring (ribose of fructose). Van de glucose moest ik eerst glucose penta acetaat maken, zodat ik hem in de NMR kon stoppen. Het probleem is namelijk dat je de glucose anders niet opgelost krijgt. Weten jullie hoe ik dit met ribose of fructose aan moet pakken???

Alvast heel hartelijk bedankt!!!

lieneke

Berichten: 9

Re: suikers

Ah dus zo komt Lieneke aan haar informatie :) .

Vraag aan de alleswetende Van der Laan 8-[ .

DrQuico: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Berichten: 3

Re: suikers

Of aan Cees Sneijders 8-[ .

DrQuico: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: suikers

Lieneke schreef: Hoi allemaal

Ik moet voor morgen tijdens mijn practicum les kijken of je het verschil kan aantonen tussen een alpha en beta suiker.

Vandaag heb ik het met een 6 ring gedaan (glucose), maar morgen moet het met een 5ring (ribose of fructose). Van de glucose moest ik eerst glucose penta acetaat maken, zodat ik hem in de NMR kon stoppen. Het probleem is namelijk dat je de glucose anders niet opgelost krijgt. Weten jullie hoe ik dit met ribose of fructose aan moet pakken???

Alvast heel hartelijk bedankt!!!

lieneke
Dat kan op precies dezelfde manier, dus ook acetyleren onder dezelfde condities.

Berichten: 9

Re: suikers

DrQuico: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!
Rustig maar we zitten toevallig alle drie bij elkaar in de klas en kwamen elkaar tegen op dit forum 8-[ .

En mijn tip om naar Van der Laan (een leraar dus op onze school) te gaan is niet onzinnig maar heel behulpzaam :) .

Reageer