Hoe schoon te maken?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 218

Hoe schoon te maken?

Hoi hoi,

Ik heb een misschien wat andere vragen dan jullie gewend zijn.

Ik zelf woon in een gezellig studenten huis. Afbeelding Maar waar geleefd wordt, moet natuurlijk ook gepoets worden. Zoals wellicht bekend, gebeurd dit niet altijd even goed of netjes. :)

Nu hebben wij in de keuken elektrische kookplaten, met om deze kookplaten heen een zwarte aanslag die er niet of te schuren is 8-[

Nu was mijn vraag, met welk middeltje ik dit eraf zou kunnen krijgen (oplossen e.d) zonder dat de kleur of de kookplaten beschadigen.

Zelf zit ik te denken aan iets agressiefs als bleekmiddel. Maar of dit zo verstandig is, betwijfel ik.

Ik hoor het wel,

MVG,

Luders

Berichten: 184

Re: Hoe schoon te maken?

Een alkalische oplossing zou misschien nog kunnen, bv een ca 2 molair natronloog

oplossing (of 10% afvoeronstopper), even in laten weken en met een wat keukenpapier afnemen, vervolgens goed spoelen met leidingwater. eventueel de concentratie verhogen.

Gebruik wel handschoenen.

Berichten: 39

Re: Hoe schoon te maken?

chemie uit grootmoeders tijd: sodakristallen (ok das ook NaOH, maar mss net iets minder vies dan ontstopper 8-[ )

veel poetsplezier

Berichten: 3.145

Re: Hoe schoon te maken?

Albicilla schreef: chemie uit grootmoeders tijd: sodakristallen (ok das ook NaOH, maar mss net iets minder vies dan ontstopper  8-[ )

veel poetsplezier
Nee, soda is geen NaOH, maar Na2CO3.10H2O.

En waarom is ontstopper vies??

Trouwens, mag ik een opmerking maken over jouw chemlevel? Jouw post getuigt niet bepaald van niveau 7 :) . Denk nog eens na over wat wel past bij jouw chemlevel.

Berichten: 218

Re: Hoe schoon te maken?

Dankjewel jongens, eens kijken of ik gootonstopper kan vinden en me kan gaan amuseren 8-[

Groetjes,

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Hoe schoon te maken?

Misschien ten overvloede, maar een oven kun je goed schoon krijgen van dezelfde zwarte troep door er een nachtje een schaal met ammonia in te zetten. Je kunt het er dan gemakkelijk vanaf vegen. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Hoe schoon te maken?

Pas op met NaOH en een aluminium kookplaat. Die vinden elkaar vast niet lief.

Reageer