Kaas maken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Kaas maken

Hey mensen. Zoals jullie zien, ben ik nieuw hier. Ik weet niet waar ik anders mijn topic moet posten. Daarom doe ik het hier, als het een verkeerde plaats is. Sorry!!

Ik had een paar vragen. Via google ben ik hier gekomen...en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zit in VWO6 en moet een pws maken. We doen het over "kaas maken"...we gaan wetenschappelijke onderzoeken verrichten.

We willen o.a het vetgehalte bepalen...maar we weten niet hoe. In een topic heb ik 2 manieren gelezen waarop het vetgehalte van melk wordt bepaald.

We weten niet hoe je van de kaas kan bepalen.Ik dacht..als we het vetgehalte van de melk en wei bepalen...dan kunnen we zo ook het vetgehalte van kaas uitrekenen of vinden......klopt dat??? kan dat?

en hebben jullie misschien meer info daarover??

En over concervering van kaas??

Alvast bedankt...

pari

Berichten: 9

Re: Kaas maken

op welke andere manieren kan het vetgehalte van de melk/ wei bepaalde worden ? (behalve genoemde methodes in een andere topic)

Berichten: 9

Re: Kaas maken

hey mensen

help pls!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Kaas maken

Misschien zijn er geen mensen actief geweest die hier verstand van hebben? Moet het antwoord echt zo snel?

Ik zou het zelf niet weten. Heb niet zoveel verstand van het maken van kaas.

Het vetgehalte van kaas wordt uitgedrukt als het gedeelte aan vet in de "droge stof". Misschien dat je met een vetbepaling in de melk en een drooggewicht bepaling van dezelfde melk wel klaar bent. Je moet dan alleen nog bepalen hoeveel van de vaste stof er in de restvloeistof overblijft.

Reageer