reactievergelijking

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

reactievergelijking

Zijn er programma's in omloop waarmee je reactievergelijkingen kloppend kunt maken?

Zo ja waar vindt ik die?

groeten

Hee

Berichten: 3.145

Re: reactievergelijking

Wat wil je met zo'n programma? Je huiswerk maken? Ik heb zo'n programma geschreven, maar ik wil eerst weten waarvoor je het wilt gebruiken.

Het is belangrijk dat je zelf in staat bent om reactievergelijkingen kloppend te maken. Mijn programma moet je zien als rekenmachine, die heel handig kan zijn, maar die geen vervanging voor je huiswerk mag zijn.

Laat maar weten....

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: reactievergelijking

Doe mij zo'n programma 8-[
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Berichten: 11

Re: reactievergelijking

Neeeeeeeeeeeee geen huiswerk meer voor mij. Ik ben nu 47 en inmiddels wel zo,n beetje uitgeleerd.

Het heeft meer mijn intresse.

Ik heb n.l. nooit scheikunde gehad op school maar ben wel erg geintresseerd.

Omdat heel veel dingen terugvallen op een goede reactievergelijking kom ik vaak niet veel verder en dat wil ik wel. Dat hoop ik te bereiken met zo'n programma.

Het is dus eigenlijk nieuwsgierigheid.

groeten

Hans

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: reactievergelijking

Het probleem is dat het kloppend maken van een reactievergelijking wel een erg schools probleem is: Het "kloppend maken" kan alleen als je al heel zeker weet dat de stoffen links en rechts goed zijn. Bovendien mag de berekening niet singulier zijn.

Chemische kennis is onmisbaar bij het opstellen van een reactievergelijking. Een programma zou het kloppend kunnen maken, maar als je een chemische reactie begrijpt, weet je ook waarom er hoeveel van de stoffen reageren tot hoeveel producten.

Berichten: 23

Re: reactievergelijking

Dat zou best handig zijn zo'n programma ik kan het zelf wel maar van die lange vergelijkingen nemen gewoon te veel tijd in beslag vandaar dat ik zo'n programma wel kan gebruiken. Ik kan je verzekeren het is echt voor 0% voor mijn huiswerk.

Berichten: 11

Re: reactievergelijking

Het lijkt mij dat je zo'n programma ook andersom zou kunnen gebruiken. Je zou met zo'n programma reactievergelijkingen misschien beter kunnen leren begrijpen.

Ik blijf toch erg geintresseerd in dit programma. Ik heb dus behoefte aan een schoolse benadering.

Hans

Berichten: 3.145

Re: reactievergelijking

Xentron en hee, via email is de locatie bekend gemaakt.

Berichten: 11

Re: reactievergelijking

Ik heb net alles binnenghaald en moet dit even allemaal op mijn gemak bekijken.

Ziet er wel veel belovend uit zo op het eerste gezicht.

Alvast bedankt.

groeten

Hans

Berichten: 23

Re: reactievergelijking

dat heb ik dan toch niet ontvangen hoor :lol:

Reageer