Voorbereiding studies biochemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 22

Voorbereiding studies biochemie

Ik zit momenteel in het laatste jaar ASO (België dus) Latijn-wetenschappen en wil volgend jaar graag biochemie studeren (eventueel gecombineerd met biotechnologie (Leuven)). Ik weet niet of dat ook zo in Nederland dat je al het eerste jaar hogeschool of universiteit biochemie kan studeren maar in België dus wel.

Mijn vraag is eigenlijk weten jullie misschien een boek dat goed is om je daarop wat voor te bereiden, dit zou wel in het Nederlands moeten zijn en niet in het Engels zoals de meeste boeken die ik al heb zien staan in de boekenwinkel.

Alvast bedankt!

Berichten: 39

Re: Voorbereiding studies biochemie

In belgie valt het eerste jaar biochemie samen met chemie zowel op hogeschool als op universiteit.

Berichten: 22

Re: Voorbereiding studies biochemie

Ik ben vandaag naar de UA (Universiteit Antwerpen) geweest en daar is het hetzelfde als in Leuven: Biochemie & biotechnologie :) . Daarvoor ga ik mij inschrijven. :)

Maar nog altijd geen boek tips? :lol:

Berichten: 1.153

Re: Voorbereiding studies biochemie

ik wee tniet hoe het in Belgie is, maar in Nederland heb je vaak een leermiddelenlijst. Daarop staan vaak boeken die nodig zijn in je studie bij de verschillende vakken. Dus wil je je voorbereiden kan je die boeken aanschaffen en dan alvast gaan lezen.

Berichten: 2

Re: Voorbereiding studies biochemie

Het beste is toch om een engels boek te kopen voor biochemie, vermits je later ook Engelse boeken en cursussen zal krijgen. Het is trouwens niet zo moeilijk om dit te begrijpen want het meeste is vakjargon.

Wij (Bio-ir aan de KULeuven) gebruiken Biochemistry (5e editie of zoiets) van Martienko. Desnoods moet je eens naar de vakken gaan kijken die je in eerste bach krijgt en op de informatie klikken, maar het is niet gezegd dat de prof er iets op zet

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Voorbereiding studies biochemie

Stuur gewoon een mail naar de coördinator van die opleidingen op de universiteit en vraag hem wat hij jou aanraad om te lezen!

Reageer