Formules op het forum?

Moderator: Miels

Gesloten
Berichten: 124

Formules op het forum?

Ik vond geen antwoord bij de FAQ's dus daarom stel ik mijn vraag hier maar: Hoe plaats je formules op deze website?

Bijvoorbeeld zelfs de kortste formule uit de relativiteitstheorie wordt behoorlijk onoverzichtelijk.

De enige manier, die ik nu kan bedenken is de formules in word maken. Dit met alt printscreen naar een fotoprogramma copieren en daar een jpgtje van maken en dat op deze website plaatsen.

Maar ik hoop, dat jij een handiger manier weet.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Formules op het forum?

Ik heb me dat ook al een keer afgevraagd. en wel hier
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Formules op het forum?

ik heb al iets op de plank staan waarmee ik een formule programma op het web mee wil gaan maken. Echter heb ik het nou te druk met het programmeren voor mijn broer zijn bedrijf.


Maar het bestaat uit MathML, een opensource taal die ook compatible is met bv mathemtaca en mathcad (de latere versies dan wel).


Een goede tussen oplossing is een word-bestand maken met alle symbolen die je graag zou willen gebruiken, dat heb ik al een keer gedaan hier


Uit dit bestand kun je gewoon kopieren en plakken. Zoals hier beneden.


σ ∂ ∫ ²


dat is op dit moment het beste wat je kunt krijgen.


(dit is trouwens mijn 600ste post, woehoe.)


Ik zal wel in de andere draad melden wanneer ik aan het internet-formule-editor begin. Ik denk, hopelijk, over een maandje.


Als er trouwens iemand is met php-ervaring en die mij wil helpen? Dan zegt ie het ook maar, liefst ook op de andere draad.

Berichten: 124

Re: Formules op het forum?

Bedankt, hier kan ik wat mee!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Formules op het forum?

Zoals Hallo hierboven al schreef wordt het ergens anders ook al besproken, dus... slotje op deze thread, en mocht je willen reageren, doe dat dan hier:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...p?showtopic=271
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten