caffeine uit powerdrink halen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

caffeine uit powerdrink halen

Ik ben op school bezig met een project en het lukt allemaal aardig. Maar ik zit met een vraagje..

ik wil het caffeine gehalte gaan bepalen met hplc. Kan ik dan om de caffeine uit de powerdrink te hale een C18 kolom gebruiken...

want in de powerdrink zitten bijvoorbeeld ook inositol (C6H12O6) en glucuronolactone (C6H8O6) en ik vroeg me af of die dan ook niet in de kolom achterblijven???

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: caffeine uit powerdrink halen

Zit je toevallig op dezelfde school als de starter van deze post? Lijkt me in ieder geval zinnig als je de discussie daar voortzet.....
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2

Re: caffeine uit powerdrink halen

Nee dat zit ik niet.. ten minste dan had ik dat wel geweten maar das dus nie..

Berichten: 2.399

Re: caffeine uit powerdrink halen

Dit is een andere vraag, omdat deze vraagsteller het specifiek heeft over glucose achtige stoffen.

Nee deze stoffen zijn te polair om op een c18 kolom achter te blijven. Verder zijn een paar interverenten meestal niet erg in LC, omdat je wel een scheiding kunt foreren. Als je namelijk helemaal geen interverenten hebt kun je beter naar een gewone UV spectrometer lopen, bespaard je een hoop werk :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: caffeine uit powerdrink halen

Dit is dezelfde vraag, want hij/zij wil caffeine bepalen in powerdrinks. Dat daar glucoses in zitten, lijkt me duidelijk. De vragensteller wil deze echter niet bepalen, alleen caffeine
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.399

Re: caffeine uit powerdrink halen

Ik vind het een totaal andere vraag, dit is een zeer specifiekevraag, dit is een vraag of suikers op een c18 kolom achter blijven. Dat ze toevallig in redbull zitten is hier niet relevant. Verder gaat het andere topic over een totale sample cleanup, iets totaal anders. :lol:

Reageer