[scheikunde] verschillende vraagjes

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 84

[scheikunde] verschillende vraagjes

1.waarom gebruik je warm water bij het zetten van koffie ?

2.Welke fysische eigenchap speelt een rol bij het extraheren van stoffen ?

3.Bij bepaalde koffiezetapparaten kan je de snelheid waarmee het water toedruppelt regelen . Lust je graag sterke koffie , dan regel je de watertoevoer dusdanig dat het water traag toedruppeld . Ben je haastig dan laat je het water vlugger doorstromen : de koffie is dan minder geconcentreed . schrijf een verklaring voor dit fenomeen.

4.vermeld de kleur van de viltstiften waarvan de kleur opgebouwd is uit zuivere stoffen

5.vermeld de kleur van de viltstift waarvan de kleur is opgebouwd uit een mengsel

6.welke kleurstof uit het mengsel is het best oplosbaar en wordt het minst geabsorbeerd ?

het gaat om deze 4 kleuren : ROOD , ZWART , GROEN , PAARS

Danku als jullie me willen helpen met deze moeilijke brok vragen. :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] verschillende vraagjes

Hoi Drit.

Wij maken geen huiswerk. Het werkt anders: jij maakt je huiswerk, en wij kijken het na voordat de leraar dat doet.

Probeer eerst zelf antwoord te geven, anders leer je niets!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] verschillende vraagjes

Vraagjes 1 tot en met 3 gaan eigenlijk over hetzelfde: extractie.

Om maar met vraag 2 te beginnen: wat voor fysische eigenschappen kan je verzinnen die mogelijk van invloed zijn op extractie? Wat weet je bijvoorbeeld over oplosbaarheid van stoffen in water?

Vraag 4 tot 6 lijken me betrekking te hebben op een experiment dat je hebt gedaan. Kan je vertellen wat je hebt gedaan en wat je hebt waargenomen?

[edit] rwwh was me voor...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer