[scheikunde] Ruiken?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 91

[scheikunde] Ruiken?

g. tri-chloorethaan, dat door middel van indampen is teruggewonnen

Volgens mijn scheikunde leraar kun je ook een lakmoes papiertje gebruiken, of je kunt eraan ruiken 8-[

Kna dat ook????

Re: [scheikunde] Ruiken?

Volgens mijn scheikunde leraar kun je ook een lakmoes papiertje gebruiken, of je kunt eraan ruiken 


8-[ Ja dat kan allebei, je kunt het ook weggooien

Je moet even je vraag aanvullen:

Waarom zou je een lakmoespapiertje in willen stoppen of waarom zou je eraan willen ruiken?

Gerard

Berichten: 1.153

Re: [scheikunde] Ruiken?

bezigheidstherapie?

nee grapje.

Leg je vraag eens uit. Wat wil je doen met het spul? waarom moet je ruiken/lakmoespapiertje gebruiken volgens je leraar? wat is het doel van je proef?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Ruiken?

Waarom staat er nog een deelvraagopsommingsteken voor? Lijkt op een gecopypaste-vraag.

Jorim: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: [scheikunde] Ruiken?

Waarom staat er nog een deelvraagopsommingsteken voor? Lijkt op een gecopypaste-vraag.


En volgens mij komt die vraag hier vandaan. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Ruiken?

Sterk staaltje speurwerk heren 8-[

Maar om terug te komen op de vraag. Waarschijnlijk doelt je leraar er op dat trichloorethaan HCl kan elimineren waardoor een lakmoespapiertje 'zuur' kleurt.

Berichten: 91

Re: [scheikunde] Ruiken?

Waarom zou je een lakmoespapiertje in willen stoppen of waarom zou je eraan willen ruiken?


Ik moet bij een taak beantwoorden hoe je dit het bste weg kan gooien. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Ruiken?

Het is een organische verbinding met veel halogeenatomen, dus moet het bij het halogeenrijke organische afval.

Berichten: 91

Re: [scheikunde] Ruiken?

kEE DANKJE WEL

:)

Reageer