tris buffer

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

tris buffer

Hoi iedereen!

Ik zou een trisbuffer moeten bereiden van 50mM, en aanzuren met phosphoric acid (H3PO4 neem ik aan) tot pH 2,5. Nu weet ik wel dat de pKa van tris gelijk is aan 8,1 ; maar ik heb geen idee hoeveel molariteit ik aan de zure of aan de basische vorm van deze buffer moet nemen.

Kan iemand me hierbij helpen?

Groetjes!

Re: tris buffer

Ik zou zeggen houdt het simpel, bereid een 50 mM TRIS oplossing en breng de pH met fosforzuur op pH 2,5.

Toch even een vraag, waar moet deze buffer voor gebruikt worden want de pH is wel erg laag "normaal" wordt deze gebruikt zo tussen de 7 en 10?

Gerard

Berichten: 2.399

Re: tris buffer

Ok van wie heb je deze opdracht gekregen?

Weet je zeker dat je de buffer moet aanzuren tot pH 2.5? Je kunt namelijk net zo goed geen buffer mee nemen, want tris heeft geen enkele buffer capaciteit meer op pH 2.5

Berichten: 6

Re: tris buffer

bedankt voor de reacties!

het is de bedoeling een tris buffer aan te zuren met fosforzuur tot pH 2,5, om deze dan te gebruiken als "running buffer" in capillaire electroforese.

ik denk dat ik met deze commentaar wel voldoende weet over deze buffer.

nu dien ik enkel nog voor volgend probleem een oplossing te vinden... er wordt in het artikel gepraat over een mengsel van methanol en dichloromethaan als mobiele fase bij liquid chromatography, in een verhouding 65:35; v/v. ik ben dus op zoek naar wat die v/v juist betekent... is het nu "vast/vast" dus 65gram methanol op 35 gram dichloromethaan, of gaat het over volumes en is de eenheid ml?

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: tris buffer

v/v gaat over volumes. Het is de volumeverhouding van beide stoffen. Een eenheid heeft het niet omdat het om verhoudingen gaat. Dus het kan 65ml methanol op 35ml dichloormethaan zijn. Maar bijvoorbeeld ook 13ml methanol op 7,0ml dichloormethaan.

De exacte hoeveelheden hangen af van het totale volume mobiele fase dat je nodig hebt.

Reageer