Einsteins raadsel

Moderator: Rhiannon

Berichten: 125

Einsteins raadsel

Een oefening uitgevonden door Einstein, die volgens hem door 98% van de wereldbevolking niet opgelost kan worden. Aan jou om het tegendeel te bewijzen!!

5 mannen wonen in 5 huizen met 5 verschillende kleuren. Ze roken sigaretten van 5 verschillende merken en drinken 5 verschillende dranken. Ze voeden 5 verschillende dieren op. De vraag is : wie heeft een VIS ?

--------------------------------------------------------------------------------

Tips:

1. De Noor woont in het eerste huis.

2. De Engelsman woont in het rode huis.

3. Het groene huis staat links van het witte huis.

4. De Deen drinkt thee.

5. De persoon die Rothmans rookt, woont naast de persoon die katten opvoedt.

6. Degene die in het gele huis woont, rookt Dunhill.

7. De Duitser rookt Marlboro.

8. Degene die in het middelste huis woont, drinkt melk.

9. Degene die Rothmans rookt, heeft een buur die water drinkt.

10. De persoon die Pall Mall rookt, bezit vogels.

11. De Zweed traint honden.

12. De Noor woont naast het blauwe huis.

13. Degene die paarden heeft, woont naast het gele huis.

14.Degene die Philip Moris rookt, drinkt bier.

15. In het groene huis, drinkt men koffie.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Einsteins raadsel

Hovinsj1 schreef: 3. Het groene huis staat links van het witte huis.
Aan de linkerkant ergens, of is het de linkerbuurman?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Einsteins raadsel

Is wel te doen in een kwartier theepauze ;)

Ik zal mijn antwoord maar niet posten om het puzzelplezier van anderen in stand te houden 8-[

@Raspoetin: links gezien vanaf de straat zeg maar.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Einsteins raadsel

Dit is toch gewoon logikwizzen?

Berichten: 1.153

Re: Einsteins raadsel

inderdaad is het gewoon logikwizzen...

En niet eens een moeilijke....dit zwerft nu zo'n 5 jaar over het internet en zo nu en dan komt het weer langs.

Berichten: 125

Re: Einsteins raadsel

klopt, het is niet nieuw, maar ik dacht dat het op de Chillout wel goed zou doen... ik heb trouwens nog geen antwoorden gezien.

sjouke

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Einsteins raadsel

Ik heb hem opgelost. Hij is wel leuk om te doen.

Ik kan me niet voorstellen dat maar 2% van de wereldbevolking deze vraag kan oplossen.

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Einsteins raadsel

Nee maar de grap is dat je hem uit je hoofd moet doen. Dan wel maar 2%, en dat lijkt me dan nog veel. Heb ik ooit gehoord. Ik heb trouwens mijn bedenkingen dat dit quizje van Afbeelding afkomstig is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: Einsteins raadsel

Offtopic anecdote:

Ten tijde van de opening van Mount Palomar, toendertijd de grootste optische telescoop terwereld, werden Afbeelding en zijn vrouw door het gebouw van de telescoop rondgeleid....

Aangekomen bij de telescoop vroeg mevrouw Afbeelding aan een van de aanwezige wetenschappers: 'wat doen jullie nu precies met dit ding?'

De wetenschapper antwoordde: 'hiermee bepalen wij de dimensies van het heelal'... waarop mevrouw Afbeelding antwoordde: 'apart... dat doet mijn man altijd op de achterkant van een oude envelop!' 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Einsteins raadsel

Eveneens off topic @Herminator: Het schijnt dat ook een keer tegen Einstein is gezegd dat het misschien goed was als hij en Marilyn Monroe een kind zouden krijgen. Met zijn hersens en met haar looks!! Einstein heeft toen blijkbaar droogjes geantwoord dat het risico iets te groot was dat het kind zijn uiterlijk en haar hersens zou hebben, en dat het idee bij nader inzien toch niet zo denderend was 8-[
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: Einsteins raadsel

Lol ja die kende ik al..... waarschijnlijk nog waar gebeurd ook 8-[

Berichten: 1.153

Re: Einsteins raadsel

Lol ja die kende ik al..... waarschijnlijk nog waar gebeurd ook 8-[
inderdaad; dit verhaal is waar; dit heeft hij destijds in een TV interview gezegd.

Berichten: 238

Re: Einsteins raadsel

het is zo'n raadsel waarvor geen formule bestaat, maar wel een oplossing.

die moet je helemaal uittekenen en dan kom je eruit, maar leuk is dat niet zo, m.i. Afbeelding

Berichten: 915

Re: Einsteins raadsel

Nonsens! Enfin, t feit dat hij getrouwd zou zijn geweest, Einstein is nooit getrouwd geweest, dus kan hij dat over zijn vrouw ook niet gezegd hebben op een tv-interview. Hoe is het mogelijk? KEN UW IDOLEN!

Na deze rechtzetting: ik zit vast int raadseltje, volgens mij zitten hier reacties tussen van mensen die wel beweren dat ze t hebben kunnen oplossen, maar er niet eens aan durven te beginnen. Dan klopt die 2% wel natuurlijk.

Geef mij maar een leuk chemie-raadseltje. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Einsteins raadsel

Einstein is niet ééń, maar twee maal getrouwd.....
Einstein trouwde met Mileva Maric op 6 januari 1903. Het huwelijk was zowel een persoonlijk als een intellectueel partnerschap. Einstein noemde Mileva "een schepsel dat mijn gelijke is, en dat net zo sterk en onafhankelijk is als ikzelf".
Einstein scheidde van Mileva op 14 februari 1919, en huwde zijn nicht Elsa Löwenthal (geboren Einstein: Löwenthal was de achternaam van haar eerste man Max) op 2 juni 1919.
Albert Einstein op Wikipedia

Reageer