Onderverdeling Alkaloïden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 232

Onderverdeling Alkalo

Gegroet,

Ik heb op Wikipedia gezocht op alkaloïden en kom er een soort tabel tegen waar een onderverdeling van de verschillende alkaloïden staat.

Mijn vraag is devolgende: Is deze onderverdeling correct en volledig?

URL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alkalo%C3%AFde

Berichten: 1.122

Re: Onderverdeling Alkalo

Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de lijst correct is. (wie ben ik om daaraan te twijfelen... 8-[ ) Wikipedia is een site waar onwaarheden vrijwel onmiddelijk na plaatsing opgemerkt en gecorrigeerd worden door lezers.

Had je soms je twijfels bij de lijst?

Grtz Bas

Berichten: 232

Re: Onderverdeling Alkalo

Ik heb niet echt twijfels dat de lijst al dan niet correct is. Ik had verstaandat er nogal een groot aantal alkaloïde zijn en vroeg me daarom af of de lijst al dan niet corrrect is.

Berichten: 1.122

Re: Onderverdeling Alkalo

Op de site worden de alkaloïden in een aantal families ingedeeld, waarvan een aantal weer extra worden onderverdeeld. Ik denk dat deze verdeling wel compleet is. De voorbeelden die dan gegeven worden zullen vast en zeker niet compleet zijn, anders zou dat betekenen dat er maar 30 alkaloïden bestaan.....

Grtz Bas

Berichten: 2.035

Re: Onderverdeling Alkalo

De indeling van alkaloiden op Wikipedia is redelijk volledig..... 'indelingen' in het algemeen zijn altijd afhankelijk van het bedoelde gebruik ervan, en vaak ook van degene die ze maakt :eusa_sick:

Reageer