[aardrijkskunde] orden volgens drie klassen deze plaatsen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[aardrijkskunde] orden volgens drie klassen deze plaatsen

Noordzee – Juan Fernandez eilanden – Jan Mayen – Kuhrudgebergte – Pitcairn - Nova Zembla – Saba – Karymsky – Walvisrug – Kermadec – Bermuda – Ascension – Baja California –– Krafla – Babelthuap – Nan Shan – Soufriere Hills

Ik vermoed dat dit moet geklasseerd worden volgens soorten platenbeweging, of via vulkanisme en dergelijke, maar een aantal termen kan ik totaal niet plaatsen, zoals bv de Noordzee. heeft iemand een idee wat de uitkomst is?

Hartelijk bedankt bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: [aardrijkskunde] orden volgens drie klassen deze plaatsen

Wel heel kryptisch. Moet je raden wat de vraag is? Ik vermoed dat het iets heeft te maken met de vorming van deze gebieden, die wijkt bijna overal af, hoewel volgens mij Saba door vulkanisme is ontstaan en de Krafla is ook een vulkaan, maar dan actief.

Graag wat meer informatie en wat minder kryptisch.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [aardrijkskunde] orden volgens drie klassen deze plaatsen

Als je eens laat weten hoever je zelf al wél bent, dan kunnen we misschien met zijn allen gerichter gaan nadenken over de probleemgevallen....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: [aardrijkskunde] orden volgens drie klassen deze plaatsen

  • Groep 1

    Juan Fernandez eilanden

    Ascension

    Walvisrug

    Pitcairn

    Liggen in rug
  • Groep 2

    Jan Mayen

    Krafla

    Soufrière Hills

    Bermuda

    Saba

    Babelthuap

    Baja California

    Vulkanisme
  • Groep 3

    Nova Zembla

    Kuhrudgebergte

    Nan Shan

    gebergten
is een eerste idee, een tweede idee draait rond het soort botsingen van platen...

Reageer