Stearic Acid

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Stearic Acid

Goeiendag mensen, ik ben hier nieuw dus ik wist niet waar ik dit neer moest zetten.

mijn vraag luid: wat is de formule van Stearic Acid en waar kan ik het halen. Ik zat te googlen en ik zag dat het in chocola zat maar hoe moet ik het eruit halen?

Berichten: 328

Re: Stearic Acid

Als je zat te googlen kon je ook de formule vinden :eusa_sick:

Wikipedia

Afbeelding

Formule is: C18H36O2

Nederlandse naam: Stearine zuur

Het zit oa in kaarsvet

Berichten: 5

Re: Stearic Acid

ah:), waar kan ik het kopen, apotheek ofzo?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Stearic Acid

Geen goed idee als je er zeep van wil maken hoor, het is nogal basisch na verzeping :eusa_sick:

Berichten: 704

Re: Stearic Acid

gewoon als natuurlijke zeep in de winkel :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Stearic Acid

Zeker, maar op het pakje zal niet alleen sodium sterate staan :eusa_sick:

Berichten: 2.035

Re: Stearic Acid

En vraagsteller zoekt naar stearinezuur, geen Natrium-stearaat :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Stearic Acid

En als je nu het topic las, zou je snappen dat ik reageerde op sdekivit, die weer reageerde op mijn waarschuwing over het basische effect van alleen natrium en een geconjugeerde base van een vetzuur :eusa_sick:

Berichten: 2.035

Re: Stearic Acid

Ik heb uiteraard de hele 6-post grote topic gelezen, maar mijn punt was dat vraagsteller nog steeds wil weten waar je stearinezuur koopt... over 'zeep' en 'verzeping' heb ik vraagsteller trouwens ook niet zien praten... jullie discussie telt dus eigenlijk al als 'off-topic' :eusa_sick:

Berichten: 1.122

Re: Stearic Acid

Om terug te komen op de vraag;

Ik denk dat ze bij kaarsmakerijen vast en zeker stearinezuur voor je hebben. Maar dan komt natuurlijk de volgende vraag; waar vind je een kaarsmakerij..... Afbeelding Als je ook genoegen neemt met stearine (ofwel: drievoudige ester van glycerol en stearinezuur) dan kun je ook een kleur- en geurloze kaars nemen, de lont eruit halen en je hebt zo goed als zuivere stearine.

Grtz Bas

Berichten: 65

Re: Stearic Acid

Hoi,

Kaarsen zijn geen zuivere stearine, het meestal een mengeling van verschillende vetzuren, maar inderdaa grotendeels C18. dus het hangt er een beetje vanaf wat de vraagsteller wenst van zuiverheid. bezoek eens www.oleon.com voor zeer zuivere stearine of andere.

Mvg

Niels

Berichten: 2.035

Re: Stearic Acid

Of gewoon bij Sigma-Aldrich.... die hebben 7 verschillende zuiverheids-graden voor stearinezuur :eusa_sick:

VOORBEELD

Reageer