Woorden met het systeem der elementen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 851

Woorden met het systeem der elementen

Ik zit nu al een paar dagen naar het systeem der elementen te staren om een makkelijk nederlands woord te zoeken.

Ik wil namelijk een vraag maken voor een spelletje van een kennis.

Bij deze puzzel zie je plaatjes van voorwerpen, bijvoorbeeld een lucifer. Dan is het de bedoeling de S te gebruiken (van zwavel) als letter van het te vormen woord.

Dus het zou fijn zijn als de woorden uit onderdelen bestaan die niet al te moeilijk te achterhalen zijn. Dus H, C, enz.

Heb op het moment:

thermostaat (wel moeilijk)

Kennen jullie er meer?
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 857

Re: Woorden met het systeem der elementen

Er is een periodiek systeem waar alle elementen op staan ( Afbeelding verrassend he) met daarbij plaatjes waarin het gebruikt wordt. Daaronder staan nog meer voorwerpen waarin de stof zit.

Gallium zit in een infrarooddetector, Germanium in zonnecellen enz ...wellicht kan je iets met dat periodiek systeem..

Teflon is ook 1tje of niet?

Berichten: 72

Re: Woorden met het systeem der elementen

Kijk eens op: Periodiek systeem.com, en klik op een element

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Woorden met het systeem der elementen

Bedankt, dat kon ik wel gebruiken, maar eigenlijk zoek ik naar de creativelingen onder jullie die woorden kunnen maken met de letters der elemenenten
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 857

Re: Woorden met het systeem der elementen

Het is moeilijk om niet de onbekendere elementen te gebruiken.

En leg thermostaat even uit als je wilt...het is me nog niet helemaal duidelijk :eusa_sick: :P

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Woorden met het systeem der elementen

Th - Er - Mo - S - Ta - At

Even in zijn elementen geschreven
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 198

Re: Woorden met het systeem der elementen

wel

ik ken er zelfs uit mijn hoofd

in mijn vorige school was het de sport om mekaar tijdens de lessen chemie uit te schelden door de nummers van de ellementen te zeggen :eusa_sick:

enkele die ik uit mijn hoofd ken:

67-68

9-13-71-16

voor andere moet ik eventjes een tabel zoeken met nummers:

67-92/92/56-19-19-99

88-56-37-68

6-2-42

50-8-5

enzoverder enzovoorts :P

Reageer