Bloed, faeces opsturen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 102

Bloed, faeces opsturen

Hoi,

Voor microbiologie moet ik enkele vragen beantwoorden namelijk deze:

- How do you send blood samples (by road) and what warning needs to appear visibly on the package?

- How do you send the faeces samples by regular post and what should you added to the package?

Ik heb heel internet afgezocht maar ik vind gewoon niets, ik zal wel verkeerd hebben gezocht zoals gewoonlijk.

Als iemand me wil helpen alvast bedankt, zet ook AUB de link erbij zodat ik ook zelf kan kijken.

BVD,

Broekhem

Re: Bloed, faeces opsturen

Bloed, Faeaces en overige lichaamsmaterialen, waarvan geen besmetting met gevaarlijke microorganismen bekend is.

1. verzamelen in een goed sluitbare container.

2. De container samen met voldoende absorbtiemateriaal om bij breuk alle vocht te kunnen opnemen in een omhullende verpakking(Blister).

3. In een envelop of koelbox met de waarschuwing diagnostisch materiaal

Als het materiaal besmet is dan moet je kontakt opnemen met de vervoerder omdat er geen algemene richtlijnen zijn .

Diverse vervoerders stellen verschillende eisen en ook het land van bestemming kan aanvullende eisen stellen.

Berichten: 102

Re: Bloed, faeces opsturen

Dus er zijn geen goede richtlijnen voor besmet materiaal? Omdat dat voor iedere vervoerder anders is.

Trouwens bedankt voor je antwoord.

Berichten: 3.145

Re: Bloed, faeces opsturen

Het verbaast me trouwens in hoge mate dat je dit soort zaken met gewone post kunt versturen. Is dat echt zo? Waarom wordt er dan zo moeilijk gedaan als je bijvoorbeeld 50 gram K2Cr2O7 (is giftig) wilt versturen? Mits goed verpakt, zie ik minder problemen met een dergelijke stof, dan met biologisch materiaal, al dan niet besmet.

Re: Bloed, faeces opsturen

Het verbaast me trouwens in hoge mate dat je dit soort zaken met gewone post kunt versturen


Het verbaast mij dat het je verbaast, we hebben materiaal afkomstig uit een mens moeten verpakken in een container met absorberend materiaal in een envelop met een waarschuwing over de aard van de inhoud dat we vervolgens meegeven aan een mens, misschien de zelfde, die onverpakt zonder absoberend materiaal in een auto klimt.

Als deze dan een ongeluk krijgt blijft het materiaal binnen zijn beschermende verpakking maar de mens lekt en het hulppersoneel behandelt hem met nauwelijks enige bescherming.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Bloed, faeces opsturen

Vaak als een monster wordt opgestuurd gebeurd dat in een stevige envelop met een ritssluiting faeces en bloed zit dan gewoon een een klein buisjes meer hebben we voor een bepaling niet nodig. Veel ziekenhuizen bepalen natuurlijk zelf hun eigen monsters maar de echte speciale monster worden zo opgestuurd.

Besmetting via faeces of bloed gaat niet zo snel als het in zo'n speciale envelop zit.

MvG Ron

Berichten: 102

Re: Bloed, faeces opsturen

Oke, bedankt voor jullie antwoorden. :lol:

Reageer