[scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

[scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

hay mensen! :lol:

ik heb een vraagje:

Is er verschil in werking tussen groene zeep en afwasmiddel of is er helemaal geen verschil?

ik heb zo beetje overal gezocht, maar het enigste wat ik kon vinden was dat het een verschillende PH had.

groetjes kirsten
Mvg. Michiel

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Jep, groene zeep is een stuk basischer en zal dus beter ontvetten.

Re: [scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Groene zeep in de oorspronkelijke vorm is Na-stearaat en een afwasmiddel is tegenwoordig een combinatie van diverse stoffen, kijk maar eens op de ingredientenverklaring op een fles.

Toegevoegd

Kijk ook even in dit topic hier staat ook informatie

http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...&hl=afwasmiddel

Berichten: 7

Re: [scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Thx [-X

nog 1 vraagje uit nieuwschierigheid voor mezelf:

Waarom is groene zeep basischer dan afwasmiddel of "normale" zeep? :lol:
Mvg. Michiel

Berichten: 636

Re: [scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Er zitten in groene zeep denk ik meer stofjes die zeep vervangen. ze zorgen ervoor dat het vet opgelost wordt en ze houden het in oplossing. voorbeelden van die stofjes zijn: zetesol, betaine en glycinetenside. k weet t niet zeker, maar dat lijkt mij een logische verklaring. (voor nog meer vragen over afwasmiddel ofzo, vraag maar. k ben bezig met mn profielwerkstuk daarover)

Re: [scheikunde] verschil groene zeep en afwasmiddel

Waarom is groene zeep basischer dan afwasmiddel of "normale" zeep?


Normale zeep?? of afwasmiddel zal door de producent meer naar pH 7 worden gebracht om te voorkomen dat de handen schraal worden.

Als je een afwasmiddel voor een vaatwasmachine of industriele zepen voor het ontvetten zou meten dan zul je heel vaak sterk basische middelen aantreffen.

Reageer