batterij heel heet na opladen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

batterij heel heet na opladen

ik heb voor mijn fototoestel goede herlaadbare batterijen. normaal als ik mijn baterijen in mijn oplader staak begint een rood lichtje te branden als ze aan het opladen zijn. maar laatst begon dat rode lichtje te flikkeren. ik vond dat niet normaal en had de batterijen eruitgehaald. stomme fout, die batterijen hadden gloeiend heet. heb me er aan verbrand. maar de batterijen waren wel opgeladen.

weet iemand hoe dit komt, wat ik eraan kan doen en of dit iets enorm gevaarlijk is of zo?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: batterij heel heet na opladen

Kan het ook geen fout zijn met je oplader?

Die gaan sneller kapot dan batterijen zelf.

Die worden aan de lopende band geproduceerd, natuurlijk kan daar wat wat gaan, maar ze doen steekproeven in de fabriek.

terwijl er aan een oplader meer kapot kan.

Als je je eraan verbrand lijkt me dat wel gevaarlijk ja. Vreemd dat zoiets kan gebeuren.

maar ik zou de fout in de oplader zoeken en niet in de batterij (een simpele test met een andere oplader zal duidelijkheid scheppen. als ze heet blijvenworden zou ik ermee naar de winkel terug gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: batterij heel heet na opladen

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: batterij heel heet na opladen

Ik zou er inderdaad mee terug gaan naar de winkel, en als die niet meewerken een telefoontje naar de fabrikant plegen. Blijkbaar hebben ze geen deugdelijk product geleverd en jou in gevaar gebracht. Als je ze verzoekt een vervangend product te leveren zullen ze waarschijnlijk wel meewerken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: batterij heel heet na opladen

waarschijnlijk heb je nu een snellader :roll:

nadeel is wel dat je batterijen zeer snel naar de knoppen gaan als je ze niet optijd uit de lader haalt.

Gevaarlijk? ik geloof dat er een gat zit in oplaadbare batterijen zodat ze niet zo snel zullen ontploffen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: batterij heel heet na opladen

ik heb mijn batterijen intussen nog eens twee keer opgeladen en ik heb geen problemen meer. maar ik blijf het toch vreemd vinden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: batterij heel heet na opladen

De contact tussen batterij en oplader kan soms niet ohmisch zijn. Het metaal contactje van de batterij kan een oxide laagje vormen waardoor je nietmeer een metaal op metaal contact hebt, maar een weerstandje.

Dit kleine weerstandje wordt heet, maar zorgt er ook voor dat het voltage minder wordt op de batterij waardoor het niet meer efficient oplaad.

Ik zelf heb het probleem van het oxide laagje ook gehad, maar niet dat de batterij te heet werd. Hij lade gewoon niet meer op. Ik heb toen een paar krasjes aangebracht op het metaal van de batterij, en het werkt nu gewoon goed.

Mischien dat het je wat helpt.

Reageer