[scheikunde] Carotenoïden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[scheikunde] Caroteno

Voor het project op school gaan we onderzoek doen naar anti-oxidanten (carotenoïden) en het effect op vrije radicalen.

Er wordt oa. van ons verwacht dat we antwoord kunnen geven op de volgende vragen:

- Geef enkele voorbeelden van hoe je carotenoïden kunt synthetiseren.

- Wat is de rol van carotenoïden in "radicaal vangen"

Kan iemand me op weg helpen? Waar kan ik begrijpelijke informatie vinden? Ik kom na veel tijd zelf niet verder dan wat basis informatie over anti-oxidanten en vrije radicalen.

Ik heb nog wel meer vragen, maar misschien kan ik het straks wel alleen :)

Voor de geïnteresseerden: Over een paar weken gaan we een synthese uitvoeren van een inducer, die ervoor zorgt dat er meer carotenoïden geproduceerd kunnen worden uit groenten en fruit. En natuurlijk gaan we die inducer uitproberen.

Berichten: 4

Re: [scheikunde] Caroteno

had ik dit onderwerp misschien beter bij organische chemie kunnen zetten?

:)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Caroteno

Ik denk dat je syntheses voor bijvoorbeeld Vitamine A moeilijk zult kunnen vinden, aangezien dit nog altijd biosyntheses zijn.

Berichten: 4

Re: [scheikunde] Caroteno

ik zie in je profiel dat je ook een life-sciences opleiding volgt. en dan ook organische chemie.

welke boeken gebruiken jullie? experimental organic chemistry? wade? mcmurry?

want dan heb ik wat over het hoofd gezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Caroteno

Desirée schreef: ik zie in je profiel dat je ook een life-sciences opleiding volgt. en dan ook organische chemie.

welke boeken gebruiken jullie? experimental organic chemistry? wade? mcmurry?

want dan heb ik wat over het hoofd gezien.
Wij gebruiken Solomons en Fryhle, en ik had idd een foutje gemaakt, ik dacht dat ie erin stond, maar het waren alleen stukjes synthese die als voorbeeld werden gebruikt.

Berichten: 4

Re: [scheikunde] Caroteno

lastig onderwerp.

ik blijf zoeken...

gelukkig is de synthese van die inducer aanwezig in een of andere map op school

:)

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Caroteno

Desirée schreef:

gelukkig is de synthese van die inducer aanwezig in een of andere map op school

:lol:
Zou je die kunnen inscannen en op internet kunnen zetten? Eventueel mag je hem ook mailen? En volgens mij zit jij ook op Avans Breda :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] Caroteno

Bram, dit topic is van februari 2006.

Het heeft weinig zin om op zo´n oud topic te reageren. Temeer omdat je ook in haar profiel kunt zien dat Desirée voor het laatst op 1 mei 2006 actief is geweest.

Reageer