Gevaarlijke chemicaliën ontvreemd uit universiteit

Moderator: Astro

Berichten: 11

Gevaarlijke chemicali

Gevaarlijke chemicaliën ontvreemd uit universiteit


Uitgegeven: 8 februari 2006 10:52

Laatst gewijzigd: 8 februari 2006 10:52


AMSTERDAM - De Universiteit van Amsterdam (UvA) heeft dinsdag aangifte gedaan bij de politie wegens diefstal van gevaarlijke stoffen uit een ruimte aan de Plantage Muidergracht. Volgens de politie gaat het om chemicaliën die zeer schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid, zoals ammoniumchloride, magnesium, kopersulfaat en kobaltchloride.


De chemicaliën zaten in glazen potten, liet de politie woensdag weten. Ze verzoekt mensen die de spullen aantreffen, onmiddellijk contact op te nemen met de politie en de stoffen niet aan te raken.


Bron

Berichten: 2.746

Re: Gevaarlijke chemicali

ik ben zeker dat er nog veeeel gevaarlijkere stoffen te vinden zijn op die universiteit.

Berichten: 2.035

Re: Gevaarlijke chemicali

Uiteraard zijn die er.....


Wel grappig dat de politie Ammoniumchloride (salmiak!) "schadelijk voor de gezondheid" noemt :)

Berichten: 219

Re: Gevaarlijke chemicali

Ok, ik geef toe dat kobaltchloride alles behalve gezond voor je is... maar het is ook weer niet zo dat het geschikt is om de halve nederlandse bevolking mee uit te roeien, hetzelfde geldt eigenlijk voor kopersulfaat.

Kom op zeg... magnesium gevaarlijk voor je gezondheid... misschien als het 5 cm van je ogen met een aansteker aansteekt :) wel... maar anders zie ik daar het gevaar niet van in

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Gevaarlijke chemicali

Maar goed wij hebben de kennis. Er zijn genoeg die er niets vanaf weten en daarom zijn ze denk ik heel voorzicht voor het geval iemand de stoffen op gaat lossen en dan gaat opdrinken.


MvG Ron

Berichten: 2.035

Re: Gevaarlijke chemicali

In dat geval kan er weer een Darwin-award worden uitgereikt! :)

Berichten: 88

Re: Gevaarlijke chemicali

iemand die gevonden stofjes oplost en opdrinkt geef ik zowiezo geen grote overlevingskans :)

Berichten: 660

Re: Gevaarlijke chemicali

nou je weet maar nooit met kleine kinderen of iets dergelijks die weten er niks van. voor het zelfde geld steken ze het in hun mond of zoals biochemiefreak zegt lossen ze het op en drinken het op ..

Berichten: 1.122

Re: Gevaarlijke chemicali

nou je weet maar nooit met kleine kinderen of iets dergelijks die weten er niks van. voor het zelfde geld steken ze het in hun mond of zoals biochemiefreak zegt lossen ze het op en drinken het op ..
Gelukkig hebben die kleine kinderen in de volkskrant gelezen dat de betreffende stoffen gevaarlijk zijn en zullen ze het niet in hun mond stoppen!! :)

Berichten: 660

Re: Gevaarlijke chemicali

als ze al kunnen lezen dan maar anders hebben pappie en mammie ze vast wel gewaarschuwt :)

Berichten: 2.035

Re: Gevaarlijke chemicali

Mits die de Volkskrant lezen :)

Berichten: 636

Re: Gevaarlijke chemicali

ach, kleine kinderen zullen dat iig vast niet gestolen hebben :)

Berichten: 660

Re: Gevaarlijke chemicali

ik hoop het niet want dan moeten ze toch eens wat doen aan de beveiliging :) maar mischien proberen een paar gestoorde ze wel die chemicalien te voeren :P je weet maar nooit in deze wereld .. :P

Berichten: 3.145

Re: Gevaarlijke chemicali

Met kinderen is het altijd een vreselijk gevaarlijk verhaal. Jaren geleden was er in Hoogeveen door een aantal oudere kinderen een potje met kwik(II)chloride aangetroffen. Die hadden het benul dat dit wel eens giftig kon zijn en toen hebben ze het aan een volwassene gegeven, die vervolgens de politie heeft ingeschakeld. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als die kinderen het hadden geopend en er mee hadden gerommeld.


Op zich vind ik die chems die ze nu missen niet zo gevaarlijk, maar dat kobaltchloride en kopersulfaat zijn in kleine kinderhandjes toch echt niet zo handig en ik hoop maar dat dat niet gebeurt.

Berichten: 1.153

Re: Gevaarlijke chemicali

wat zou men eigenlijk met deze combinatie van stoffen willen?

Reageer