Procesparameters ozoninstallatie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

Procesparameters ozoninstallatie

Ik ben met een afstudeeropdracht bezig die gaat over behandeling van afvalwater met ozon.

Nu zijn er om te kijken op welke parameter de ozoninstallatie gestuurd kon worden CZV, TOC, DOC en kaliumpermanganaat metingen uitgevoerd. Alle parameters blijken niet of nauwelijks reproduceerbaar te zijn, dan wel een goede indruk te geven van de werking van de installatie. De waarde na behandeling ligt soms hoger dan voor behandeling was. Het kan uitgersloten worden dat er organische vervuiling door de installatie naar binnen wordt gebracht.

Wat we willen weten is wat de organische vervuiling na de behandeling is. Redoxpotentiaal is ook al continu gemeten en lijkt me geen betrouwbare parameter ivm met rest O3.

Wat zou een goede parameter kunnen zijn die de organische vervuiling meet, waar de werking van de installatie op te sturen is??

Berichten: 12

Re: Procesparameters ozoninstallatie

niemand????????

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Procesparameters ozoninstallatie

Nee, niemand....

Als je problemen hebt met een meetmethode als CZV, en het absoluut niet doet wat je verwacht, dan zou ik niet op zoek gaan naar een andere analyse, maar naar wat er fout is aan de meting die je doet. Blijkbaar is de procedure niet goed.

Ik weet hier erg weinig vanaf, maar het lijkt me toch dat bij behandeling met ozon het zuurstofverbruik zou moeten dalen. Consistent.

Re: Procesparameters ozoninstallatie

Nee niemand... :)

Je bepalingen zijn niet reproduceerbaar of geven na behandeling hogere waarden

Dit soort situaties is er om bekend dat er nog wel eens problemen zijn om een representatieve en reproduceerbare monstername te realiseren.

Reageer