Verf op straat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 130

Verf op straat

Ik ben dus leuk 18 geworden paar weekjes geleden, en het huisje werd ook mooi versierd :)

Maar nu hebben ze ook leuk met graffiti een hoop op straat gespoten :P

Ik vind het mooi natuurlijk, maar de moeder wil het weg :P

Kent er iemand een leuk middeltje om dit te verwijderen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Verf op straat

Met een hogedrukspuit. Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik 30 werd. De buurt vond het minder grappig dan mijn vrienden. :)

Berichten: 660

Re: Verf op straat

ze doen het toch ook wel eens met een soort hogedrukspuit met zandkorreltjes erin ... heb ik een keer gezien ze gingen er rustig overheen en meteen alles weg .. hoe het precies zit weet ik niet

Berichten: 2.035

Re: Verf op straat

Dat heet "zandstralen"... maar ik denk dat in dit geval een "natte" behandeling (hogedruk-spuit, of stoomspuit) beter werkt :)

Berichten: 338

Re: Verf op straat

Ben zelf al ruim een half jaar geleden 18 jaar geworden. Nu was er bij mij ook op de straat gespoten. Ik heb dit mooi laten staan, deed me terug denken aan die plezante dag :)

Berichten: 2.399

Re: Verf op straat

Ik denk dat zandstralen prima werkt, maargoed je haalt ook materiaal weg. Op een gewone muur is dat niet zo'n probleem, maar houd er wel rekening mee als het bijvoorbeeld op echt iets zachts staat. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verf op straat

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar het ligt wel aan de soort verf of je dat er met een hogedrukspuit af gaat krijgen denk ik. Wateroplosbare verf zal niet zo'n probleem zijn, maar als het alkydverf is, is een hogedrukspuit met water niet erg efficient.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 130

Re: Verf op straat

Goede opmerking, aangezien het al redelijk wat geregend heeft, en het is nog niet weg...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Verf op straat

Met een 100 bar hogedrukspuit is toch iets anders dan regen, hoor. Dat is meer mechanisch schoonmaken dan in water oplossen.

Overigens geldt voor elke manier van schoonmaken: hoe vlugger des te sneller.

edit: typo

Berichten: 2.035

Re: Verf op straat

Dat wordt dus toch zandstralen..... en vergeet er niet een tentje o.i.d. omheen te zetten, anders zandstraal je de buren ook :)

Reageer