Penicilline

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 91

Penicilline

Hallo beste mensen,

kan iemand mij iets over de Invloed van penicilline in melk op yoghurt bereiding vertellen,of kan iemand mij een site geven waar dit staat??

Berichten: 365

Re: Penicilline

je zou het in de praktijk uit kunnen proberen....moet je het als taak doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Penicilline

Penicillines doden bacteriën.

Bij het omzetten van melk in yoghurt spelen bacteriën een grote rol

dus....

Berichten: 91

Re: Penicilline

ja ik moet het als taak doen

Dus penicilline zorgt ervoor dat de meeste bacterien dood gaan en dat het process langzamer gaat dan gewoonlijk??? :)

Berichten: 91

Re: Penicilline

Of gaan alle bacterien gewoon dood..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Penicilline

Of gaan alle bacterien gewoon dood..
Dat hangt af van de hoeveelheid penicilline

Berichten: 91

Re: Penicilline

Maar wat ik zei was wel juist dus....?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Penicilline

Ja, dat lijkt mij goed.

Je kunt natuurlijk nog wel opzoeken wat voor bacteriën er betrokken zijn bij de vorming van yoghurt.

Berichten: 740

Re: Penicilline

Dat ligt aan de MIC waarde van de bacterien, hoe hoger deze is, hoe hogere concentratie penicilline je moet toevoegen.

Over het algemeen gaan de lactobacillen (maken yoghurt van melk) wel dood bij een lage concentratie.

Berichten: 162

Re: Penicilline

penicilline is vooral werkzaam tegen grampositieve bacteriën en slechts tegen enkele gramnegatieve. Toevallig is het genus lactobacillus grampositief, dus gevoelig voor penicilline. Lactobacilllus zet het in het melk aanwezige melksuiker om naar melkzuur via een anaeroob proces (vergelijkbaar met het anaeroob metabolisme van glucose naar melkzuur in spierweefsel, wanneer er onvoldoende zuurstof aanwezig is in de spieren). En het is het melkzuur dat zorgt voor een soort denaturatieproces in de melkemulsie, waardoor de proteïnen gaan agglutineren, waardoor de emulsie lobbig wordt. en voila: yoghurt.

Berichten: 91

Re: Penicilline

OK Bedank :P :P :P :P :P :P :P :) :P Afbeelding

Reageer