Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 62

Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit geen stomme vraag is. Ik ben 'nieuw' op school. Ok niet neiuw ...ik ben terug naar school gegaan en sinds vroeg in de 1990's zijn er heel veel veranderingen.

Ik probeer nu mijn opgaven voor Chem 3 (Quantum Mechanics etc) en ik ben op zoek naar een programma waar ik kan de formula's makkelijker kwijt zonder alle de sub en superscrift enzo.

Een voorbeeld is:

λc = (½ mev2+ Ф)/ h

= [½ (9.10939 x 10-31kg)(1.5 x 106m•s-1)2 + (7.007 x 10-19J)]/ (6.625 x 10-34J•s)

Ik heb alle de uitwerkingen op papier gedaan maar ik moet ze naar mijn docent via mail sturen. Een ander optie is scannen en daarna pas inzenden maar als er technologie is dan wil ik het graag gebruiken.

Bedankt!

V

(Het spijt me voor de slechte Nederlands grammatica. Ik ben een Amerikanse en je weet dus hoe slecht we zijn met talen :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

1 troost: je Nederlands is best goed :P

En ja, we zitten ook aan winword vast als we bijvoorbeeld meetrapporten moeten inleveren :)

Berichten: 62

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Bedankt voor je antwoord en je compliment. :)

Ik ga langzaam door met typen...tja...

Ik heb Chemsketch dus voor stucturen is het geen probleem.

Veggies (Groeten),

V

(Veggies is een grap voor Engelse taligen die "met vriendelijke groenten" typen) :P

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Volgens mij kun je LaTeX of TeX gebruiken. Het is even wennen om hiermee om te gaan, maar hiermee zijn zeer veel wiskundige, natuurkundige en scheikundige reacties en formules te maken.

Nederlandstalige Tex Gebruikersgroep

Wikipedia:

LaTeX op wikipedia (UK)

LaTeX op wikipedia (NL)

TeX op wikipedia (UK)

TeX op wikipedia (NL)

Help met TeX op wikipedia (NL)

Voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PDF Bestand met alle codes
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 62

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Dank je wel!

Zo'n typesetting method lijkt wel handig te hebben voor mijn toekomstige projecten enzo. Ik wil dat ze zo professioneel mogelijke er uitzien.

Meer suggesties zijn ook graag welkom! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Maar....je kan in word natuurlijk ook bovenstaande formules maken.

In de menubalk:

Insert>Object>Microsoft Equation 3.0

Daar zijn de bovenstaande formules ook mee te produceren
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 62

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Ok coolies! :)

Latex lijkt een beetje op HTML (ik ben geen programing guru) dus met de codes zou het redelijke gaan in Word denk ik.

Nogmaals bedankt voor de tips.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Doen jullie alle jullie opgaven in Word?

Ik (als Linux man) heb begrepen dat Word wel standaard een equation editor heeft, maar dat er een VEEL BETERE beschikbaar is als een soort plugin die je los moet kopen. Als je daar serieus mee wilt gaan werken is dat een goede investering.

Alternatief: gebruik openoffice ( http://www.openoffice.org/ ); dat is gratis en daar zit al een goede equation editor in.

Het blijft echter zo dat LaTeX niet te evenaren is.

Reageer