chemische interferentie(AAS)

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 112

chemische interferentie(AAS)

:lol: HOE(dus welk proces) kan calcium met fosfaat een thermisch stabiele verbinding vormen die moeilijk te dissocieren is tot vrije atomen? Ik weet dat er daarvoor een releaser zoals lanthaan nodig is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: chemische interferentie(AAS)

Wat dacht je van het onoplosbare zout Ca3(PO4)2??

Berichten: 592

Re: chemische interferentie(AAS)

is het toevoegen van strontium ook geen goede oplossing?

Berichten: 112

Re: chemische interferentie(AAS)

Maar nou weet ik nog niet HOE de thermisch stabiele verbinding tot stand komt.. :lol:

Berichten: 857

Re: chemische interferentie(AAS)

De fosfaat ionen complexeren de Calcium ion

3 Ca2+ + 2 PO43- --> Ca3(PO4)2

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: chemische interferentie(AAS)

Maar nou weet ik nog niet HOE de thermisch stabiele verbinding tot stand komt.. :lol:
Een verbinding kan ook een onoplosbaar zout zijn. Hetzelfde effect krijg je als je een natriumfosfaat-oplossing en een calciumnitraat-oplossing bijeen mietert. Calciumfosfaat IS dus je thermisch stabiele verbinding, i.e. valt niet uit elkaar in ionen als het wordt verhit in een AAS.

Berichten: 219

Re: chemische interferentie(AAS)

Groove schreef: Maar nou weet ik nog niet HOE de thermisch stabiele verbinding tot stand komt.. :lol:
Een verbinding kan ook een onoplosbaar zout zijn. Hetzelfde effect krijg je als je een natriumfosfaat-oplossing en een calciumnitraat-oplossing bijeen mietert. Calciumfosfaat IS dus je thermisch stabiele verbinding, i.e. valt niet uit elkaar in ionen als het wordt verhit in een AAS.
logischerwijs raakt dus met een beetje ongeluk je AAS verstopt als je het monster gaat meten...

Reageer