HBO afgerond en dan....

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

HBO afgerond en dan....

Op het moment ben ik aan het afstuderen voor de opleiding chemie (HBO). Ik hoop voor de zomervakantie af te studeren Afbeelding . Daarom begin ik laatste tijd wat te denken wat ik daarna zal doen. Inmiddels heb ik al geinformeerd bij de RUG of er leuke master opleidingen zijn, maar dat kon me in eerste instantie niet echt boeien... maar omdat ik relatief nog jong ben (20) ;) als ik klaar ben met mijn studie sta ik ook nog niet te springen om al aan het werk te gaan. Er zullen vast wel meer mensen met deze gedachte omgelopen hebben en ik vraag me af wat die mensen gedaan hebben, of leuke suggesties hebben. evt. opleidingen liefst in het noorden des lands, omdat de afstand anders wel heel ver wordt naar zeedijk bij de waddenzee.... :lol:

ik wacht af,

Reithin

Berichten: 660

Re: HBO afgerond en dan....

mischien heb je hier iets aan of hier

mvg kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: HBO afgerond en dan....

reithin schreef: Op het moment ben ik aan het afstuderen voor de opleiding chemie (HBO). Ik hoop voor de zomervakantie af te studeren Afbeelding . Daarom begin ik laatste tijd wat te denken wat ik daarna zal doen. Inmiddels heb ik al geinformeerd bij de RUG of er leuke master opleidingen zijn, maar dat kon me in eerste instantie niet echt boeien... maar omdat ik relatief nog jong ben (20) ;) als ik klaar ben met mijn studie sta ik ook nog niet te springen om al aan het werk te gaan. Er zullen vast wel meer mensen met deze gedachte omgelopen hebben en ik vraag me af wat die mensen gedaan hebben, of leuke suggesties hebben. evt. opleidingen liefst in het noorden des lands, omdat de afstand anders wel heel ver wordt naar zeedijk bij de waddenzee.... :lol:

ik wacht af,

Reithin
Ik zou je gedachte om 'niet te springen te staan om aan het werk te gaan' maar even geheel uit je hoofd zetten. In deze tijden moet je direkt een baan aanpakken anders kom je zeer moeilijk (ooit) aan werk. Hoe ouder je wordt, hoe minder kans op een baan. Jammer maar het is nou eenmaal zo...

Berichten: 660

Re: HBO afgerond en dan....

maar zou het veel uitmaken of je 20 of wat ouder bv 25 bent ofzo ... je hebt dan wel een hogere opleiding genoten ..

mvg kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: HBO afgerond en dan....

Zolang je direkt vanuit je opleiding gaat werken zullen 'ze' wel niet zeuren, maar zodra je een jaar vakantie gaat houden moet men je vaak al niet meer.

Hoe eerder je begint met solliciteren, hoe beter.

Berichten: 16

Re: HBO afgerond en dan....

Placebo schreef: mischien heb je hier iets aan of hier

mvg kevin
bedankt kevin, hier stonden al leuke tips/weetjes in!!!!

groeten

Reithin

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: HBO afgerond en dan....

Als je een wereldreis hebt gemaakt vinden de meeste bedrijven dat niet zo'n probleem hoor. Als je maar een goede reden hebt waarom je een jaar niet hebt gewerkt. Tijdens als je 20 bent is een studie nog best te doen.

MvG Ron

Berichten: 67

Re: HBO afgerond en dan....

Ik ben zelf ook 20 als ik klaar ben met me HLO; ik ga aan de VU de master Oncology nog 2 jaar doen; dan ben ik op me 22ste klaar daarmee!

Bij mij op school zat een eerstejaars die 26 was; die is 30 als ze klaar is; wie willen ze dan liever een 30-jarige met een HLO-opleiding of een 22-jarige met een universitaire opleiding?

Berichten: 1.122

Re: HBO afgerond en dan....

Dat ligt er maar net aan wat die persoon gedaan heeft voor zijn/haar 30ste :lol:

Als je dan al een volledige andere relevante studie hebt afgerond dan wordt het een heel ander verhaal dan dat je 10 jaar lang achter de kassa van de Dirk van den Broek gewerkt hebt voordat je begint met een studie.....

Een 22 jarige zal goedkoper zijn dan een 30 jarige, dus als ze beiden evenveel werkervaring hebben is de keuze niet zo moeilijk lijkt mij.

Bas

Berichten: 125

Re: HBO afgerond en dan....

Als je nog maar 20 bent, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je kunt er rustig een (paar) jaar tussenuit gaan. Je kunt ook overwegen een vervolgstudie in het buitenland te gaan doen, of een extra stage in het buitenland te gaan doen.

Ik was 24 toen ik met mijn HLO afgerond had. Door allerlei omzwervingen in het buitenland heeft mijn vervolg studie ook langer geduurd, maar ik heb er geen dag spijt van gehad. Ervaring telt op een gegeven moment ook mee.

Sjouke

Berichten: 16

Re: HBO afgerond en dan....

Met deze tips wordt het er eigenlijk niet makkelijker op, terwijl dat eigenlijk wel de bedoel ling was :lol: , maar de tips zijn wel goed en zet je in iedergeval aan het denken, bedankt allemaal tot nu toe, maar tips zijn nog steeds welkom hoor!!!! Afbeelding

oant sjen

Reithin

Berichten: 218

Re: HBO afgerond en dan....

Op het element stond een castingbureau. Waarbij je (waarneer je de selectie had overleefd) een beurs kreeg van €10.000 en je bij scholen x,y & z moest bijscholen, terwijl je 3 maal 9 maanden bij DE concerns ging werken. Denk hierbij aan DSM, Akzo Nobel, Shell e.d.

Het is de bedoeling dat je zo tussen het HBO & UNI niveau in komt te zitten.

Misschien is dit wel wat voor jouw...

Reageer