Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 67

Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Kun je eiwitten detecteren op een 1% agarose-gel waaraan EtBr/SYBR Safe is toegevoegd?

Mij lijkt het dat het niet kan, aangezien bovengenoemde kleurstoffen aan de dubbele helix binden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Als die kleurstoffen aan de helix komen te zitten kun je ze toch detecteren(aantonen)? of bedoel je selectief aan tonen?

MvG Ron

Berichten: 67

Re: Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

biochemiefreak schreef: Als die kleurstoffen aan de helix komen te zitten kun je ze toch detecteren(aantonen)? of bedoel je selectief aan tonen?

MvG Ron
Eiwitten hebben geen dubbele helix net zoals DNA; dus vandaar mijn vraag

Berichten: 592

Re: Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Als ze aan een dubbele helix kunne binden, binden ze mss ook aan alpha-helix vormen in eiwitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Eiwitten hebben geen dubbele helix net zoals DNA; dus vandaar mijn vraag
Klopt domme opmerking van mij een dubbele helix hebben ze niet maar wel een helix dat heb ik over het hoofdgezien. En inderdaad die stoffen detecteren DNA omdat ze in de dubbele helix van de baseparen gaan zitten. :lol:

Is Biureet geen oplossing om eiwitten aan te kleuren?
Stoffen met tenminste twee peptidenbindingen geven met koper(II)-zouten in basisch milieu een paars gekleurd complex. De eenvoudigste verbinding die een positieve reactie geeft is biureet. De reactie berust op complexvorming van het Cu(II) met de N-atomen in de peptidebinding.
MvG Ron

Berichten: 2

Re: Eiwitten op een 1% MP agarose-gel?

Ja, met een biureettest toon je eiwit aan.

Voor zover ik weet wordt het niet voor de semi-kwantitatieve kleuring van eiwitten in gelen gebruikt.

Broomfenol blauw is daar geschikt voor.

Groet

rob

Reageer