0% kans

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

0% kans

Wanneer er gesteld wordt dat er o% kans is dat er zich een bepaalde situatie voor zal doen hoe moet dit dan vertaald worden naar de mogelijke werkelijkheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: 0% kans

Wanneer er gesteld wordt dat er o% kans is dat er zich een bepaalde situatie voor zal doen hoe moet dit dan vertaald worden naar de mogelijke werkelijkheid.
als u het voorstelt qua leven, betekent dat zo goe als dood!

als je het over de wetenschap heeft, bedoelen ze daarmee nihil of onbestaande -niet te realiseren-

kortom o% betekent in de werkelijkheid -het daglijks leven-: niet -meer-bestaan/onmogelijk

vandaar dat de mens leerde tellen vanaf één op zijn vingertjes :wink:

u tel toch ook niet -op uw vingers- vanaf "0"

zelfs in de wiskunde, wordt men als pissig om "0" te gebruiken :P ge kunt er mee niks doen. in natuurlijke getallenleer! maaaaaar....

in de beursen of digitalewereld is "0" ONMISBAAR.

nul beste vriend ken een zeer merkwaardige leven. op zich stelt het niks voor, maar het heeft ons huidige moderne leven gecreeërd :roll:

moeilijke vraag...
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Re: 0% kans

Leuke reactie van Phillip!

Maar Carlos, geef eens een voorbeeld.

Berichten: 2

Re: 0% kans

direct al twee reacties is meer dan verwacht maar zal misschien uiteindelijk een antwoord brengen.

Philip: gevat en alert, maar met wel zeker een serieuze ondertoon.Is 0% echt nul of kun je hier onderuit komen.

Safe: hangt de beoordeling van wat 0% kans nu werkelijk is af van de inhoud. met andere woorden is 0% kans anders als het gaat om appels of om peren??

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: 0% kans

0 % kans (en niet afgerond, dus niet 0,001 % of zo) betekent gewoonweg zowel theoretisch als practisch onmogelijk......

niet meer, niet minder.

het zal NIET gebeuren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: 0% kans

Het hangt ervan af waar die 0% voor staat.

0% betekend ergens tussen de -0,5% en de 0,4% (afronding).

Tenzij het absoluut 0% is dan kun je er niet onderuit komen in geen enkele situatie, maar absoluut 0 bestaat eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: 0% kans

0 bestaat.

0 % kans bestaat ook.

De kans dat ik met een standaard dobbelsteen in een worp 7 punten gooi is 0%.

De kans dat ik met een standaard dobbelsteen een miljoen keer achter elkaar een zes gooi is groter dan 0.

Verschil duidelijk? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: 0% kans

Jan: met jouw uitleg komen we al verder. iedereen weet dat een dobbelsteen maar zes punten heeft dus dit is een wiskundige onmogelijkheid die niet aan te vechten is.

Waar het om gaat is het gebruik van de term 0% kans. Mag je er van uit gaan dat wanneer deze term gebruikt wordt er geen speld tussen te krijgen is dat hier ook NUL bedoeld wordt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: 0% kans

wiskundig is 0 nul.

kansberekening is wiskunde, ergo, 0 = nul

in het dagelijks spraakgebruik kun je ook met nul nog alle kanten op. Je zegt het zelf al:
dat hier ook NUL bedoeld wordt
Als we in de natuurkunde berekeningen maken is het verschil tussen praktijk en theorie soms verwaarloosbaar klein. Ik loos dan wel eens mijn hartekreet: a difference that makes no difference is no difference.

Als ik zeg dat de kans dat ik met mijn dobbelsteen zelfs maar 100 keer achter elkaar een 6 gooi nul is, heb ik met betrekking tot de praktijk van het dagelijks leven eigenlijk gelijk. Maar wiskundig en kansberekeningstechnisch gezien bestaat die kans absoluut. Die is namelijk 0,16666100 (zelfs nog een tikje groter, want 0,16666 is naar beneden afgerond)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: 0% kans

Mss nog een mooi voorbeeldje: Er word wel vaker gezegd dat de massa van een elektron 0 is, het elektron heeft wel een massa, maar zodanig klein dat het verwaarloosd word, vandaar gelijk gesteld word aan 0 :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: 0% kans

Dan kun je beter zeggen dat de massa van een foton 0 is, want die is namelijk ook echt absoluut 0.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Re: 0% kans

Je hebt al gemerkt, dat in de wiskunde de kans is 0 betekent dat dit de onmogelijke gebeurtenis in een experiment is.

Bekijk nu, met de gebeurtenis dat als je een voorwerp (met massa) laat vallen in (ons) zwaartekrachtveld, de uitspraak: de kans dat het voorwerp omhoog valt is 0%.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: 0% kans

Je hebt al gemerkt, dat in de wiskunde de kans is 0 betekent dat dit de onmogelijke gebeurtenis in een experiment is.


Niet waar: stel je een wiskundige circel voor en kies een wiskundig punt op die circel. Wat is de kans dat je dat punt gekozen hebt?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: 0% kans

Onmogelijk bestaat niet.

Zolang de mensheid nog niet alles weet is alles nog mogelijk.

Wie weet bestaat er wel een god achtig iets die dingen kan aanpassen.

Je wordt natuurlijk voor gek verklaard als je dit met wetenschap wilt vergelijken maar het is onmogelijk om te bewijzen dat het niet zo kan zijn. Je kunt gewoon niet bewijzen dat iets onmogelijk is, alleen ongelooflijk onwaarschijnlijk.
De kans dat ik met een standaard dobbelsteen in een worp 7 punten gooi is 0%.
Stel dat je met een 6-zijdige dobbelsteen aan het gooien bent en er slaat net een bliksem in je dobbelsteen die een streepje bij de 1 brand, dan heb je toch 7 gegooid. Of het vervormt je dobbelsteen zodat er een 7de vlakje bij komt. Ongelooflijk onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Bekijk nu, met de gebeurtenis dat als je een voorwerp (met massa) laat vallen in (ons) zwaartekrachtveld, de uitspraak: de kans dat het voorwerp omhoog valt is 0%.
Wie weet komt er een zwart gat ons zonnestelsen binnen met bijna lichtsnelheid dat ervoor zorgt dat je steentje omhoog valt.

Nogmaals belachelijk verzonnen en zo goed als onmogelijk, maar toch.

Je kan alleen 0% bereiken met toegevoegde criteria zoals "onder normale omstandigheden"

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: 0% kans

De post van Dalton doet mij een beetje denken aan het verhaal van die chimpansees die het gezamelijke werk van Shakespeare toevallig typen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer