additiven aan benzine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

additiven aan benzine

Hallo,

Ik ben bezig aan een profielwerkstuk. Wij zijn aan het onderzoeken welke brandstof het beste verbrand en waardoor dit komt. Onder de brandstoffen die wij onderzoken zitten ook High-tech benzines (V-power en BP ultimate) aan deze benzines zijn bepaalde additiven toegevoegt waardoor de motor van binnen schoon word, beter presteert en een schonere uitstoot heeft. We zijn er inmiddels achter gekomen dat deze moeilijk te vinden zijn in deze stoffen toch willen we graag weten welke stoffefn er in zitten. Ik heb shell we gebeld maar die wilt hun "geheime recept" natuurlijk niet onthullen. Daarom vroeg ik me af of jullie me misschien konden helpen.

Met vriendelijke Groet,

Luuc

Berichten: 1.153

Re: additiven aan benzine

Om daar achter te komen lijkt het me het slimst om een GCxGC-MS te nemen en eerst gewoon benzine te injecteren, dan het V-power of wat dan ook, en kijken naar pieken die wel in de een en niet in de ander aanwezig zijn. Door de kan je met het gekregen spectrum misschien ook wat ophelderen.

Maar waarschijnlijk heb je geen GCxGC-MS staan op je school. Afbeelding

Berichten: 59

Re: additiven aan benzine

Enkele toevoegingen aan benzine zijn Methyl tertbuthylether (anti-klop middel), benzeen en tolueen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: additiven aan benzine

Enkele toevoegingen aan benzine zijn Methyl tertbuthylether (anti-klop middel), benzeen en tolueen.
Benzeen en tolueen zijn geen additieven maar componenten van benzine zelf. Liever heb je ze er zelfs niet in. Een voordeel van synthetische diesel is bijvoorbeeld dat ze daar niet in zitten.

Reageer