procentuele extinctiecoëfficient

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

procentuele extinctieco

Hallo,

Ik had een vraagje, hoe maak je berekeningen met een procentuele extinctiecoëfficient?

Ik moet mbv de spectrofotometer de concentratie hemoglobine berekenen in zowel pellet als supernatant, na een ammoniumsulfaatprecipitatie. Ik ben daarbij gestart met een 2% hemoglobineoplossing.

De procentuele extinctiecoëfficiënt van hemoglobine is 5.03 (ε 574 1% =5.03; dit betekent dat de extinctiecoëfficiënt van een 1% albumineoplossing 5.03 is).

Maar nu moet ik volgens mij dus de extinctiecoëfficient van een 2% hemoglobineoplossing uit kunnen rekenen, alleen weet ik niet hoe...

Kan iemand me hiermee helpen?

Groeten van Iris

P.S. Ik weet niet of dit berichtje in de juiste categorie staat... misschien moet het onder biochemie, omdat het over eiwitten gaat enzo...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: procentuele extinctieco

Het gaat vooral over de extinctie, dus ik vind hem wel in het goede forum staan hoor :lol:

Waar je naar moet zoeken is een formule die je vertelt wat de relatie is tussen concentratie en extinctie.

Wat is de formule van extinctie? En wat is de wet van Lambert-Beer? Kan je die twee gebruiken om je extinctie te koppelen aan concentratie?

Als je dat weet is het makkelijk: de concentratie albumine verdubbelt, dus kan je daarmee de rest uitrekenen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer