Welke vitaminen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 91

Welke vitaminen

Hey mensen daar ben ik weer, kan iemand mij vertellen welke vitaminen in het menselijk lichaam worden gemaakt en hoe ze gemaakt worden??

Alvast bedankt.

Berichten: 1.122

Re: Welke vitaminen

Hallo.

Op bijvoorbeeld Wikipedia is ontzettend veel te vinden over vitamines, hun eigenschappen hun voor komen etc. Als ik jou was zou ik daar eerst even kijken. Via deze link kun je ook doorklikken naar verschillende vitamines en hun eigenschappen. Als je dan iets nog niet weet; vraag maar raak! ;)

Grtz

Bas

Berichten: 91

Re: Welke vitaminen

Vitamine D.

-Vitamine uit de B-groep.

-Vitamine A.

Dus dit zijn de vitaminen die de lichaam maakt??? ;) nee toch??

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Welke vitaminen

Jep uit pro-vitamine A (beta-caroteen naar retinol) en pro-vitamine D (lopen door zonlicht). Vitamine B weet ik niet zo gauw.

Berichten: 91

Re: Welke vitaminen

Dus vitamine D word met behulp van zonlicht gemaakt

Vitamine A: Het zit in bijv.wortels en tomaten en als je die binnen krijgt maakt je lichaam vitamine A.(met behulp van die voedsel)

Vitamine B: ;) :) uuuuuuuuuuuh, Het Komt voor in lever en nier,dat staat in mijn Bio boek,maar hoe maakt je lichaam het??? dat staat er weer niet in.

Re: Welke vitaminen

Dit zijn dacht ik de B vitaminen en worden in het lichaam niet gemaakt.

Vitamine B-1 (thiamine)

Foliumzuur

Vitamine B-2 (riboflavine)

PABA (para aminobenzoëzuur)

Vitamine B-3 (niacine, niacinamide)

Choline

Vitamine B-5 (pantotheenzuur)

Inositol

Vitamine B-6 (pyridoxine)

Biotine

Vitamine B-12 (cyanocobalamine)

typo

ach Wikipedia vergeten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_B

Berichten: 238

Re: Welke vitaminen

hoe vitaminen gemaakt worden?

da's nogal een vraag joh.

daarvoor zijn voor de meeste vitaminen flinke reactiemechanismen voor en van een aantal is het nog geheel niet bekend. de meeste krijg je kant en klaar binnen door gezond te eten

(A, D, E en K in vet en B en C in water opgelost)

vitamine D wordt gemaakt uit pro vit a of uit cholesterol geloof ik

De meeste vitamines kunnen we niet zelf maken en moeten dus via de voeding opgenomen worden. Vitamines zijn dus essentiële voedingsstoffen. Sommige vitamines kunnen we zelf maken uit zogenaamde pro-vitamines. Een voorbeeld is de oranje kleurstof (Bètacaroteen) in wortelen. Dit is een pro-vitamine, waaruit het lichaam vitamine A kan maken.

Berichten: 365

Re: Welke vitaminen

Vitamine K wordt in ons lichaam gemaakt maar niet door ons lichaam . Dus weet niet of je die erbij zou kunnen zetten.

Berichten: 592

Re: Welke vitaminen

Darmbacteriën kan je ook wel bij ons lichaam rekenen.

Ik denk dat ze bij de meeste mensen wel aanwezig zijn.

Berichten: 91

Re: Welke vitaminen

Dus je lichaam maakt:

B2

B3

B5

B12

Zo goed???

Berichten: 91

Re: Welke vitaminen

Zo komt mijn verslag er uit te zien,volgens mij is het goed zo:

B1TH04.

Mehregan Golhashem.

Opdracht 28.

Wat is de functie van vitaminen in het lichaam en welke vitaminen worden in het lichaam aangemaakt.

Vertel tevens hoe deze worden aangemaakt in het lichaam.

Functie:

Vitaminen zijn stoffen die in geringe hoeveelheden in de voeding voorkomen. Het zijn voedingscomponenten, die in tegenstelling tot de voedingsstoffen (koolhydraten, vetten en eiwitten) geen energie leveren, maar die wel essentieel zijn voor een goed verloop van de stofwisseling (het metabolisme).

Welke vitaminen worden in het lichaam gemaakt?

-Vitamine D.

-Vitamine uit de B-groep.

-Vitamine A.

Hoe worden deze vitaminen gemaakt?

-Vitamine D word met behulp van zonlicht gemaakt.

-Vitamine A word gemaakt met behulp van bijvoorbeeld worteltjes en tomaten.Het komt in je lichaam en je lichaam maakt met behulp daarvan Vitamine A.

-Vitamine B,

B3: (Niacine) Je lichaam maakt het uit aminozuur tryptofaan.

Reageer