[scheikunde] Speciale efecten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 915

[scheikunde] Speciale efecten

Na lang zoeken op het forum heb ik toch nog niet gevonden wat ik zoek: wetend dat ik me nu op glad ijs begeef ga ik het toch vragen.

Als project hebben wij op school het onderwerp "kunnen chemische/fysische reacties gebruikt worden in de special effect industrie?" gekozen.

Let wel op: voor onze veiligheid, en ook wel voor het feit dat ik hier geen illegale vragen stel, moeten de proeven veilig en doenbaar zijn.

Dus: weet je proeven in de stijl van magnesium dat opbrandt of vast CO2 dat direct sublimeert als het in water wordt gebracht, laat het dan weten.

Bedankt!

(in de hoop dat mn vraag het illegale niet overschrijdt ;) )

Berichten: 592

Re: [scheikunde] Speciale efecten

Ik denk dat je best even de zoekfunctie gebruikt want dergelijke vragen zijn hier al veel gesteld.

Zoek mss es op "leuke proefjes"

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Speciale efecten

Er was ook iets leuks met brandend magnesium tussen twee blokken droogijs, maar wat er precies gebeurt weet ik zo niet meer, al geloof ik dat je dan het CO2 tot koolstof reduceert. Het is in ieder geval erg mooi om te zien.

Berichten: 915

Re: [scheikunde] Speciale efecten

Pff, volgende stap is het opstellen van de materiaallijst. Aangezien ik moe ben (lees: lui) zie ik dat compleet niet zitten.

Hoe ga ik dat klaarspelen? (hulp is welkom)

P.S. Uiteraard zal ik maar aan de lijst beginnen ;)

Reageer