sculptuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

sculptuur

Hallo Chemici,

Mijn naam is Martijn Koolstra, ik ben kunstenaar van beroep, en maak o.a. sculpturen. (voor mijn werk zie www.martijnbeelden.nl)

ik maak beelden naar aanleiding van een model van natte klei, waar ik dan een gipsen mal in delen omheen maak.

vervolgens haal ik de klei uit de mal, en in de holle mal kun je dan bv. beton gieten, met als resultaat een sculptuur, gietvorm

de sculptuur die ik nu aan het maken ben wil ik graag afgieten in een soort plastic, niet te hard, niet te zacht. Ongeveer als een plastiv emmer of stoeltje. Dit plastic (ik weet nog net dat het polymeer heet) moet ik in mijn atelier kunnen gieten, dus zeg maar onder huis-tuin-en-keuken omstandigheden. Dus teveel giftigheid:liever niet.

Hebben jullie misschien een idee wat voor spul ik zou kunnen gebruiken, en waar ik dat voor niet al te veel kan krijgen? Als jullie een reactie hierop geven: erg bedankt.

groet,

martijn

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: sculptuur

Zelf een polymeer/plastic maken is wel te doen, maar ik heb geen idee wat de houdbaarheid van zo'n plastic is. Misschien heb je wat aan dit topic op het forum?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 238

Re: sculptuur

poeh dat wordt nog een tricky klusje!

veel polymeren hebben de eigenschap bij het uitharden te krimpen, waadoor bollingen, scheuren etc kunnen ontstaan.

ik ben afgestudeerd op een materiaal dat gips en een polymeer door elkaar gebruikte

als je zoiets zoekt