T.O.C. waarde verhoging

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

T.O.C. waarde verhoging

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek naar het het hergebruik van brüdencondensaat. Dit condensaat is vrij rein van nature en bevat niet veel organische vervuiling. De T.O.C. waarde is <0.3 mg/L. Om het condensaat bacteriologisch ook in orde te krijgen wordt het behandeld met ozon. Nu is het vreemde dat na de ozon behandeling, wat een oxidatie proces is, de T.O.C. waarde stijgt naar soms wel 9.4 mg/L. Hierna ook D.O.C waardes gemeten hiervoor geld hetzelfde voor de behandeling is de waarde kleiner dan erna terwijl theoretisch een gedeelte geoxideert had moeten zijn. Er kan uitgesloten worden dat er organisch materiaal door de installatie naar binnen gebracht wordt.

Heeft iemand hier een verklaring voor??

Berichten: 592

Re: T.O.C. waarde verhoging

Ik denk dat je er ook best even de manier om je TOC en DOC waarde te bepalen bijgeeft.

Je bepaling steunt waarschijnlijk op het principe van verbranding bij 800°C en dan de vrijgekomen hoeveelheid CO2 bepalen met IR. Nu bij deze bepaling kan er ook CO2 geproduceerd worden door carbonaten.

Ik weet niet hoe je er voor zorgt dat er ozon in je staal komt?

Berichten: 12

Re: T.O.C. waarde verhoging

methodes voor de analyse waren:

T.O.C --> U23

D.O.C --> LCWV-309

het water wordt behandeld middels een ozon behandelings installatie. de ozon wordt middels corona discharge geproduceerd. Dit wordt middels onderdruk in een stroom condensaat gezogen. hierna wordt het water bemonsterd en zijn de gehalte's dus hoger

Berichten: 592

Re: T.O.C. waarde verhoging

Met die U 23 kan ik helaas niets aanvangen, weet je niets meer over de methodes?

Ik heb even gezocht op die corona discharge, maar vond daar ook niets wat je waarden zou kunne verklaren.

Wat gebeurt er met de pH en temperatuur van je staal tijdens de corona behandeling?

Als je zeker bent dat er geen organisch materiaal binnengekomen is, moet je op zoek gaan naar andere oorzaken die je meting kunnen beïnvloeden.

Reageer