vloeistof met laag soortelijk gewicht

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

vloeistof met laag soortelijk gewicht

Ik ben leek in de chemie en zoek volgende vloeistof:

soortelijk gewicht lager dan water, zodat het een duidelijke barierre vormt bovenop een waterlaag. Het product mag zich niet vermengen met water, niet te kleverig zijn, moet eerder reinigende eigenschappen hebben (ten opzichte van porselein dat hiermee schoongespoeld moet worden) en (in grote hoeveelheden) niet duur zijn.

Berichten: 2.035

Re: vloeistof met laag soortelijk gewicht

Welkom op het Chemieforum!

Ik denk dat het van belang is te weten wat je precies van het porselein af wilt spoelen.... en hoe "vast" zit het op het porselein?

Berichten: 1.153

Re: vloeistof met laag soortelijk gewicht

En een derde vraag (naast de 2 van Herminator) waarom mag het niet alleen water zijn?

Berichten: 205

Re: vloeistof met laag soortelijk gewicht

het klinkt echt veelste moeilijk om gewoon iets van porselein af te halen... het hangt er inderdaad zeker vanaf wat je er af wilt halen, misschien dat het gewoon met bepaalde olie kan ('k denk niet dat je ether kan komen, is ook sterk af te raden om mee te werken)

is een schuursponsje geen idee Afbeelding ?

Berichten: 4

Re: vloeistof met laag soortelijk gewicht

De reden dat het geen water mag zijn is dat het , na de spoeling van het porcelein, bij afvoer een reukbarriere moet vormen tegen het onderliggende water. Het moet dus lichter zijn dan water omdat het een vloeistoflaag moet vormen dat boven stinkend water. Het mag ook geen vluchtige stof zijn. De reinigende werking is minder belangrijk. Vuil (organische afvalstoffen) kunnen manueel met een schuursponje weggewerkt worden, echter het mag geen kleverige stof zijn , het moet dus, samen met manuele afhandeling, een schoon oppervlak nalaten. Hartelijk dank voor alle suggesties

Berichten: 677

Re: vloeistof met laag soortelijk gewicht

Ik vrees dat je een aantal dingen gaat moeten uittesten.