ureum-formaldehyde reactie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

ureum-formaldehyde reactie

Bij de behandeling van een industrieel afvalwater (harsproduktie) waarin zich nog ca. 3000-4000 mg/l formaldehyde bevindt, wordt ureum toegevoegd als voedingssupplement voor de bacteriën die als actief slib aanwezig zijn.

De COD waarde van het behandelde afvalwater wordt steeds hoger terwijl bij het opstarten van de zuiverings installatie nog goede resultaten werden behaald.

Het probleem dat zich hier voordoet is volgens mij dat er een reactie plaats vindt tussen de ureum en de formaldehyde die dan een moeilijk door de bacteriën verteerbare hars vormt. Ik heb weinig informatie kunnen vinden tot nu toe over deze reactie. Misschien kan iemand mijn vermoedens bevestigen en een methode aandragen waarmee deze hars weer uit het afvalwater verwijderd kan worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: ureum-formaldehyde reactie

Deze plastic is een heel oude plastic. Beetje bakeliet-achtig. Daar is echt veel over te vinden, zoek eens met de engelse termen: Google

Volgens mij wordt het normaal gesproken bij vrij hoge concentraties gemaakt. 10% formaldehyde staat me bij van mijn eigen experiment met dit polymeer.

Reageer