initial velocity

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

initial velocity

heey, weet iemand wat de theorie van initial velocity is?

ik heb met scheikunde namelijk een proef moeten doen, waarbij een stukje Mg lint in een erlenmeyer HCl-opl gedaan wordt, nja dan onstaat er dus waterstofgas en dat werd via een pijpje van de erleymeyer een buisje naar een omgekeerde maatbeker in een bak water geleid. op die manier kon je dus het volume van het ontstane waterstofgas aflezen, wat wij dus per bepaalde tijdseenheid moesten doen (elke 5 seconden). nu moeten we dus een verslag schrijven met daarin een x aantal berekeningen (o.a. dus de initial velocity) en de achterliggende theorie geven, alleen hier in finland heb ik geen beschikking over nederlandstalige achtergrondinfo (mijn lessen zijn hier allemaal in het fins) en ik heb dus geen idee wat de achterliggende theorie van initial velocity is (ik schaam me dood, kan op het moment niet eens meer op de nederlandse term komen ;) )

ik hoop dat iemand mij meer info kan geven of een goede link, wat ik wordt gek van alle nutteloze info die ik van google etc krijg.

alvast heel erg bedankt, morannon

Berichten: 111

Re: initial velocity

Initial velocity, of gewoon beginsnelheid, is de snelheid van de reactie wanneer er nog geen reactieproducten gevormd zijn.

Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Reaction_rates

Reageer