[scheikunde] azijn nog maar eens

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[scheikunde] azijn nog maar eens

Heeft iemand toevallig nog een proefstuk/werkstuk of zo iets van die aard over azijn, thuis liggen of nog beter: op pc staan???

Niet om gewoon copy-paste te doen, maar ideetjes, bronnen en info te vinden

Je zou er mij enorm mee vruit helpen:)

-xxx-

Berichten: 857

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

waarom vraag je niet gewoon naart de bronnen die mensen gebruikt hebben maar juist naar het verslag zelf?

Verdacht!!

Edit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Azijn

Maar wat wil je weten voor je verslag?

Ik denk dat je het beste over azijnzuur kunt vertellen want azijn is verdunt azijnzuur met slechts enkele additieven

Berichten: 13

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

gewoon een idee van indeling,

onze leerkracht heeft ons geen uitleg gegeven: gewoon maak een eindwerk en zoek zelf een ond

ik dacht dus azijn, maarja: wat moet ik daarover vertellen dat toch een beetje meer is dan 2 blzn...

+ bronnen kunnen veroudert zijn en je kan ook gewoon zeggen: zoek op google,

maar daar ben ik ni zoveel mee hè...

weet jij geen boeken ofzo waar ook iets in te vinden zou zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Nou, je zou kunnen vertellen hoe azijn ontdekt werd, waar het voor gebruikt wordt, hoe je azijn kunt maken (meerdere mogelijkheden ;) ), en als prakticum een monstertje huishoudazijn titreren bijvoorbeeld.

Berichten: 2.399

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Als je zelf wat moet verzinnen waarom blijf je dan bij azijn als je denkt dat er niet zoveel over is te vertellen? Verder is het niet de bedoeling dat wij de informatie over azijn geven. Het hele doel van je opdracht is het zelf opzoek gaan naar bronnen.

Verder zijn posts in het A.B.N (Algemeen Beschaaft Nederlands) een stuk prettiger te lezen. ;)

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Napoleon heeft gelijk... al zien we ze nog liever in Algemeen Beschaafd Nederlands! ;)

Berichten: 2.746

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

en zelfs beter: AN, algemeen nederlands

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

ABN (het ~)

1 Algemeen Beschaafd Nederlands

AN

1 [lat] annexus, aangehecht, erbij horend

"Algemeen Nederlands" kent mijnheer van Dale niet ;)

Berichten: 915

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

"Algemeen Nederlands" kent mijnheer van Dale niet  ;)
D'accord :P ! Maar daarom is Wikipedia dan ook uitgevonden

Wikipedia:
Vroeger werd gesproken van Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN). Deze aanduiding is in onbruik geraakt, mede doordat het woord beschaafd kan worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn.
Dus zeg niet ABN of AN, maar zeg: Standaardnederlands

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Interessant, maar qua taal schat ik de van Dale toch wat hoger in dan Wiki (al staat daar veeeeel nuttigs in!) ;)

Berichten: 915

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Interessant, maar qua taal schat ik de van Dale toch wat hoger in dan Wiki (al staat daar veeeeel nuttigs in!) ;)
Laten we daar even een bedenking bij maken.

De alom bekende Schandale-website verheldert veel. Daar kan je alle mogelijke (bekende) fouten terugvinden die gemaakt zijn bij Vandale, als je zo eventjes kijkt op hun site, dan is Wikipedia toch minder bekritiseerd. :P

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

Ook hiertegen wil ik een bedenking opwerpen ;)

Van Dale, hoewel niet feilloos, is een erkend standaardwerk der Nederlandse Taal. de Schandale-website waarnaar jij refereert gaat over de door van Dale uitgebrachte CD-ROM, niet over het woordenboek zelf.... klein nuance-verschil! :P

Wikipedia, hoewel extreem nuttig (ik gebruik het bijna dagelijks!), is een door niemand erkend, en in principe "open" naslagwerk, wat betekent dat iedereen iets toe kan voegen, en er dus, als degenen die zo'n toevoeging moeten "autoriseren" te weinig kennis hebben over zo'n onderwerp, gewoon aperte fouten in terecht kunnen komen! Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar door de gekozen opzet is dit dus wel degelijk mogelijk....

Waar het de Nederlandse taal betreft hou ik het dus voorlopig maar op van Dale!

Berichten: 2.746

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

wel, ik kan alleen maar zeggen dat, als ik ergens voor een test nederlands ABN zou neerschrijven, mijn punten zou zien zakken.

;) wow, zware zin

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] azijn nog maar eens

De discussie mag gerust weer ontopic.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer