Iemand een Autosampler nodig?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 496

Iemand een Autosampler nodig?

Ik heb hier 3 stuks Waters 717 plus autosamplers staan waar ik mijn nek over breek. Heeft iemand hier interesse in? Ze mogen alle 3 voor een spotprijs weg.

Ze moeten weg want ze staan in de weg.

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: Iemand een Autosampler nodig?

hoi labstuff, wat is een autosampler eigenlijk?

misschien dat ik er iets mee kan

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Iemand een Autosampler nodig?

Hier even uitleg in 'gewone man' taal ;)

Een apparaat om afgemeten hoeveelheden van een (monster)vloeistof af te meten en over te hevelen.

In een tray zitten buisjes met schroefdop, de tray draait rond en een naald zuigt er een vooraf ingestelde hoeveelheid uit. Dan wordt het via een pomp een slangetje doorgestuurd waarna je het bijvoorbeeld in een hplc uv meter kan laten stromen of in een GC. Dit alles is dan digitaal gestuurd.

In een van de samplers zit een koelelement om de monsters te koelen.

In de tray zet je gewoonlijk ook een of meerdere buisjes met spoelvloeistof om de naald/doorvoer schoon te maken. In de andere buisjes kunnen verschillende monsters zitten. Dus ipv met de hand steeds inspuiten gaat het met een autosampler automatisch.

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: Iemand een Autosampler nodig?

oke, lijkt me wel leuk om te gebruiken in m'n "lab".

wat moet zoiets kosten dan?

Berichten: 2.035

Re: Iemand een Autosampler nodig?

Bij mijn vorige bedrijf werden ze gebruikt voor een NMR en een LC/MS... hoeveel samples kunnen deze tegelijk aan?

Ik heb misschien wel een serieuze klant voor je, mail me de prijs even ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Iemand een Autosampler nodig?

Hoeveel samples zou ik moeten opzoeken, als je even waters 717 plus intypt in google krijg je een berg info, daar moet het bijstaan.

Prijs? Mail maar even wat je wil geven, anders gaat dit forum in een marktplaats veranderen en dat wordt denk in niet op prijs gesteld ;)

In ieder geval een fractie van de prijs die op mn website staat.

Lars: een tip, kijk even op die site, daar staan waarschijnlijk apparaten waar je meer aan hebt dan de autosampler, ik vermoed dat je een beginner bent?

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: Iemand een Autosampler nodig?

dat heb je helemaal goed labstuff, maar het begint al wel ergens op te lijken

Berichten: 2.035

Re: Iemand een Autosampler nodig?

Labstuff schreef: Hoeveel samples zou ik moeten opzoeken, als je even waters 717 plus intypt in google krijg je een berg info, daar moet het bijstaan.

Prijs? Mail maar even wat je wil geven, anders gaat dit forum in een marktplaats veranderen en dat wordt denk in niet op prijs gesteld :P

In ieder geval een fractie van de prijs die op mn website staat.

Lars: een tip, kijk even op die site, daar staan waarschijnlijk apparaten waar je meer aan hebt dan de autosampler, ik vermoed dat je een beginner bent?
Er is nogal een variatie in de sample-houders die zo'n apparaat aankan, ik geloof van 32 tot 384 samples..... bepaalt wel de bruikbaarheid! ;)

Ik zal morgen even wat mensen aanschrijven, en je melen zodra ik respons heb!

Reageer