Stage B&M

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 740

Stage B&M

Hoi allemaal,

Ik ga volgens schooljaar stage lopen, ben alleen nog op zoek naar een leuke en interessante plek omdat mijn buitenlandse stage niet meer doorgaat.

Heeft er hier iemand nog wat suggesties of ervaringen met bedrijven waar ze stageopdrachten hebben waar veel technieken worden toegepast, zoals celkweek, pcr, micro array, en andere moleculair biologische technieken.

Ik heb zelf al veel gezocht naar bedrijven, ook op het biocarreerevent 2006 maar bij veel bedrijven zitten ze niet te wachten op 3de jaars hbo'ers die maar voor 6 maanden komen.

Groeten Roy

Berichten: 67

Re: Stage B&M

Misschien een universiteit of academische ziekenhuizen?

In AvL/NKI werken ze veel met die technieken (als voorbeeld van een academisch ziekenhuis). Als het goed is krijg je daar ook stagevergoeding.

Schijnt dat je bij uni's weinig tot geen stagevergoeding krijgt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Stage B&M

In AvL/NKI werken ze veel met die technieken (als voorbeeld van een academisch ziekenhuis). Als het goed is krijg je daar ook stagevergoeding.

Schijnt dat je bij uni's weinig tot geen stagevergoeding krijgt.
Klopt, ik heb zelf stage gelopen om het UMCG en heb daar veel technieken mogen leren. En ze geven je daar ook de ruimte om je zelf te ontwikkelen. Tevens kreeg ik daar een stage vergoeding. Ik heb er trouwens wel een jaar gezeten. En je moet rekening houden met een vaccinatie voor Hep. B.

Op een universtiteit heb je ook veel vrijheden om te kijken naar verschillende technieken en kun je veel leren. Maar je krijgt geen stagevergoeding.

Advies: ga eens op internet zoeken naar leuke onderzoeken die lopen binnen het Az/UMC en maak een afspraak bij meerdere dicipline groepen om een brede kijk te krijgen.

Veel Succes

MvG Ron

Reageer