Prijs HPLC apparaat

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 6

Prijs HPLC apparaat

Hoi

Ik doe momenteel een onderzoek naar de detectiemehoden en de prijzendie worden gebruikt in diverse labs. Nu heb ik al diverse prijzen maar nog niet de prijs van een HPLC apparaat. Ik snap dat de prijs kan varieeren tussen verschillende aanbieders maar wat is ongeveer de prijs van een hplc apparaat.

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Prijs HPLC apparaat

Dit hangt erg van de configuratie van de HPLC af.

Wil je:

handmatige injectie of een monsterwisselaar?

enkelvoudige of gradientpomp?

kolomthermostaat?

ontgassingsapparatuur?

Detectoren (UV, fluorescentie, diode array of zelfs een massaspectrometer)?

Dataverwerking of een eenvoudige printer?

De allereenvoudigste HPLC kost iets in de orde van 5.000-10.000 euro

Berichten: 6

Re: Prijs HPLC apparaat

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik denk eerder aan een van de duurdere, diegene die ik bedoel worden voor de detectie van biomarkers gebruikt niet met de ''normale'' analyse technieken kunnen worden aangetoond. Ik weet zeker dat soms gebeurt met hplc gekoppeld aan een massaspectrometer (dit zou echter ook best kunnen wisselen per biomarker,dat weet ik niet). Maar het gaat wel om een zoveel mogelijk geautomatiseerd geheel iniedergeval. Ik moet dan denk ik wel aan de 10.000- tot ??? euro denken.

Met een biomarker bedoel ik bevoorbeeld een eiwit als PSA welke in het bloed zit(PSA kan echter wel ''makkelijk'' worden aangetoond).

Berichten: 165

Re: Prijs HPLC apparaat

LCMS kost een 'ietsje' meer ... Laat ons zeggen zo ongeveer € 60.000

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Prijs HPLC apparaat

Een kompleet Hewlett Packard HPLC systeem met monsterwisselaar, detector, pomp etc kan ik voor je aankomen voor rond de 550 Euro

Als je interesse hebt laat ik een paar foto's mailen.

Berichten: 6

Re: Prijs HPLC apparaat

Ik heb geen interesse, zoals ik heb geschreven doe ik er onderzoek naar, en ik kan me btw ook niet voorstellen dat het iets is voor 450 euro...thnx anyway

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Prijs HPLC apparaat

Niet om het een of ander, maar ik verkoop alleen spullen die uitstekend werken.

Op dit forum kan je zien wat 'Labstuff' doet en inhoudt...

Spullen worden ingekocht van laboratoria die aan modernisering doen, dus vandaar de meestal lage prijzen. svp eerst onderzoek doen en dan pas negatief reageren met de opmerking dat het niets kan zijn ;)

Uit je orginele vraag viel ook niet direkt op te maken dat je alleen prijzen wil weten, en geen eventuele aankoop.

Sorry maar dit moest ik even kwijt

Berichten: 1.122

Re: Prijs HPLC apparaat

Spullen worden ingekocht van laboratoria die aan modernisering doen, dus vandaar de meestal lage prijzen.
Het maakt toch nogal een zéér wezenlijk verschil of een apparaat 2de hands is of niet. Ik zou toch ook denken dat je voor €550,- weinig goeds krijgt.

Als je iets meer wilt dan het meest eenvoudige kan ik mij niet voorstellen dat je een (nieuw) volledig HPLC systeem krijgt voor €550,-

Berichten: 219

Re: Prijs HPLC apparaat

Overigens... hoe kom je als particulier aan iets zoals ACN. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo gauw geleverd zou worden aan je huis ALS je al een HPLC zou hebben staan. Om over EtOH en MeOH nog maar te zwijgen

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Prijs HPLC apparaat

Chemistry Master: ik weet niet of je mij bedoeld, maar ik ben geen partikulier.

Over de chemicalien; inderdaad moeilijk als je een hplc als partikulier zou willen hebben. Maar daar gaat de vraag van markbio niet over.

En nog even over de prijzen n.a.v het berichtje van Bteunissen, ik hanteer prijzen van 1/3 van de gangbare 2e hands waarde voor apparatuur. Voor glaswerk 25% van de nieuwwaarde.

Uiteraard is splinternieuwe apparatuur beter omdat je er ook een servicecontract bij kan krijgen etc, maar voor sommige beginnende laboratoria of scholen is 2e hands apparatuur een uitkomst. Dit uiteraard tot groot ongenoegen van de reguliere groothandel die dik geld moet/wil verdienen.

Berichten: 6

Re: Prijs HPLC apparaat

@Labstuff

Ik kan me wel voorstellen dat scholen er belnag bij kunnen hebben, puur als demonstratiemodel ofsow maar het lijkt me nog wel ontzettend duur voor een school. Ik heb een half jaar geleden interviews gehouden met enkele klinisch chemici waaronder een van het UMCG. De apparaten waar ik toen geintresseerd in was kosten soms enkele 100 000 euros, dus 450 euro voor hplc ik dnek niet dat ze zon apparaat gebruiken. Ik zal is een leverancier opbellen ofzo want op websites is echt totaal geen prijsinfo te vinden ;) :P

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Prijs HPLC apparaat

Markbio:

Het gaat erom dat als ik bijvoorbeeld een gaschromatograaf voor 40 euro kan kopen omdat een lab een ultramoderne nieuwste versie heeft gekocht en ze hem anders in een stoffige hoek laten staan. Dat ik er dan niet 15.000 Euro voor hoef te vragen als ik hem verkoop. Als ik hem voor dat hoge bedrag zou verkopen kan men net zo goed naar de concurent gaan. Mijn doel is altijd om spullen tegen uiterst scherpe prijzen weg te doen.

Als je nog steeds denkt dat ik rotzooi verkoop moet je dat zelf weten, maar diverse laboratoria zijn al voorzien van mijn apparatuur.

Bij de Albert Heijn stonden eens flessen wijn van 2 Euro.. niemand kocht ze omdat ze 'niet goed waren'. De prijs werd verhoogd tot 8 Euro en het liep ineens storm op de 'uitstekende wijn'. Pure psychologie, klant was tevreden maar uiteraard AH ook.

Berichten: 278

Re: Prijs HPLC apparaat

Vraag een offerte op zou ik zeggen bij een of ander bedrijf in HPLC

Berichten: 1.153

Re: Prijs HPLC apparaat

Er zijn bedrijven die een prima module systeem verkopen, er zijn bedrijven die een volledig LC systeem verkopen.

Bij modules, kan je je eigen systeem opbouwen. Wil je 2 pompen of 3? wil je wel of geen autosampler. Zodoende betaal je per module en kan de prijs tussen de 10.000 en 800.000 (dit is wel erg extreem hoor) liggen.

Bij een volledig systeem zit er meestal een autosampler, binair of quationaire pomp, kolom oven, UV detector. Afhankelijk van o.a. de flowrate kan de prijs tussen de 40.000 en 80.000 liggen.

Maar neem eens contact op met een van de leveranciers.

Lijstje namen, zoek maar op internet naar contact gegevens

Shimadzu, Waters, Applied biosystems, Knauer, Agilent.

Berichten: 2.035

Re: Prijs HPLC apparaat

Ik heb een half jaar geleden interviews gehouden met enkele klinisch chemici waaronder een van het UMCG. De apparaten waar ik toen geintresseerd in was kosten soms enkele 100 000 euros
Als je aan een apparaat in deze prijs-range denkt, weet ik niet of je met je vragen op dit forum moet zijn... dan gaan er toch wel wat andere aspecten meespelen! ;)

Prijzen van artikelen van deze orde-grootte zal je trouwens nooit op het internet vinden... je begrijpt dat er namelijk wel enkele tienduizenden Euro's "onderhandelingsruimte" voor zo'n apparaat zal zijn! :P

Reageer