Boeken m.b.t. massaspectrometrie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

Boeken m.b.t. massaspectrometrie

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar boeken over massaspectrometrie. En specifiek quadrupole, en tandem MS. en ESI (electrospray ionistaion), APCI (atmospheric pressure chemical ionistaion)

Ook ben ik op zoek naar boeken over interpetatie van massa spectra.

Deze titel vond ik op internet :

Interpretation of Mass Spectra van MC lafferty, ik wil weten of een van jullie daar ervaring mee heeft.

Ik zou graag willen weten welke boeken jullie gebruiken/gebruikten en of jullie mij ook nog andere boeken aanraden m.b.t. massaspectrometrie.

Alvast bedankt,

Jeroen.
What we do in life echoes in eternity

Berichten: 165

Re: Boeken m.b.t. massaspectrometrie

Naast een cursus die ik volgde op het RIC in Kortijk bij prof. Sandra http://www.richrom.com/, heb ik volgende boeken gekocht:

Interpretation of mass spectra (McLafferty/Turecek) : ISBN 0-935702-25-3

A beginner's Guide To mass spectral interpretation (Terrence A. Lee): ISB 0-471-97629-6

Heel interessant als je de cursus op het RIC hebt gevolgd. Geen idee of het zo makkelijk is helemaal uit jezelf alles door te nemen. Maar er wordt wel vanaf 0 begonnen

Berichten: 1.153

Re: Boeken m.b.t. massaspectrometrie

boek van mcLafferty is een goed boek.

Anders kan je eens zoeken op de naam Wilfired Niessen. Een special van journal of chromatography A. (misschien vind je het via www.hypenms.nl)

Berichten: 67

Re: Boeken m.b.t. massaspectrometrie

Fred McLafferty is zonder meer een autoriteit op het gebied van interpretatie van massaspectra, dus het boek wat je hebt gevonden is erg nuttig. Ik heb het zelf ook en sla het regelmatig na. Het boek gaat echter vooral over EI spectra. Voor ESI en MSMS spectra zou ik andere boeken zoeken. De suggstie om te zoeken op de site van Wilfried Niessen is helemaal niet zo gek. Hij geeft ook goede cursussen.

Reageer