verval theofylline

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

verval theofylline

Ik ben met een project over theofylline bezig. Dat is een medicijn voor het verwijden van bloedvaten. Ik ben bezig met een onderzoek naar de houdbaarheid van het medicijn. Het medicijn valt uiteen in de loop van de tijd. Mijn vraag is wat deze vervalproducten kunnen zijn? De formule hiervan is C7H8N4O2.

Groetjes Saar

Berichten: 2.035

Re: verval theofylline

"Biotransformation takes place through demethylation to 1-methylxanthine and 3-methylxanthine and hydroxylation to 1,3-dimethyluric acid. 1-methylxanthine is further hydroxylated, by xanthine oxidase, to 1-methyluric acid. About 6% of a theophylline dose is N-methylated to caffeine."

Van deze site -> klik! 8-)

Berichten: 60

Re: verval theofylline

Hallo Saar,

Volgens de Europese Pharmacopoeia 5.0 zijn de ontledingsproducten waarop gecontroleerd moeten worden de volgende:

- Caffeine

- 3-methyl-3,7-dihydro-1H-purine-2,6-dione

- N-(6-amino-1,3-dimethyl-2,4-dioxo-1,2,3,4-tetrahydropyrimidin-5-yl)formamide

- N-methyl-5-(methylamino)-1H-imidazole-4-carboxamide

- 1,3-dimethyl-7,9-dihydro-1H-purine-2,6,8(3H)-trione

- etofylline

Groeten...

Berichten: 3

Re: verval theofylline

Bedankt voor het meezoeken!

Maar dit is de ontleding in het lichaam, in de lever. En ik ben juist op zoek naar het vervalproducten door de tijd in de ampul. En hoe de structuur er uitziet wanneer de uiterste gebruiksdatum verstreken is.

En de Europese Pharmacopoeia 5.0, zijn dit echt vervalproducten of kan het geen verontreiniging in het proces zijn?

Want snap niet helemaal door welk proces deze producten kunnen ontstaan uit de structuur van theofylline.

Berichten: 3

Re: verval theofylline

Hee Freek,

Stond dit niet ook in het vorige verslag van de fontys-studentjes? 8-) Wij wisten dus niet zeker of dit nou vervalproducten of dat het nou verontreiniging is.

Tot ziens bij de externe oplevering op 16 juni!

Groetjes

Reageer