cox2 en michaelis menten vergelijking

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 71

cox2 en michaelis menten vergelijking

ik heb n paar vraagjes nl de volgende :

1) je hebt een nieuwe cox2 inhibitor gesynthetiseerd, hoe zou je IN VITRO bepalen dat t nieuwe gm potentieel beter is dan bv celebrex ?

2)ivm practicum MM : wat moet je bepalen teneinde de specifieke activiteit van alkalische fosfatase te bepalen ,beschrijf methode ( over welke methode gaat t juist ) ??

GM X is een reversiebele alkalische fosfatase inhibitor , hoe kan je dr de gm conc te varieren uit maken of je competitieve of niet competitieve inhibitor hebt ?

willen jullie mij aub dringend helpen , heb volgende week examen

gm= geneesmiddel

Berichten: 114

Re: cox2 en michaelis menten vergelijking

Als ik het me goed herinner, moet je dan de Michaelis-Menten formule omschrijven tot de vorm 1/V= KM/(Vmax * ) + 1/Vmax

Je kunt dan een grafiek maken van 1/V uitgezet tegen 1/, met een helling van KM/Vmax en een snijpunt met de y-as van 1/Vmax.

Zie ook hier

Echter wanneer de enzymatische reactie geremd wordt, veranderen die helling en/of snijpunt met de y-as. Je kunt dan twee grafieken van 1/V uitgezet tegen 1/ met elkaar vergelijken ('e'en met inhibitor en 'e'en zonder) en als de 1/Vmax gelijk blijft, heb je te maken met competitieve inhibitie.

Ik hoop dat ik je iets verder geholpen heb 8-)

Berichten: 71

Re: cox2 en michaelis menten vergelijking

ok bedankt (jebentn schat) je hebt me al n heel eind op weg geholpen

maar weet je ook hoe t zit met die cox2 inhibitor ???

thx babe

Berichten: 2.035

Re: cox2 en michaelis menten vergelijking

Dan test je ze allebei in een assay (test) waarin je de relatieve activiteit (inhibitie) van beide tegen de Cyclo-oxygenase type-2 receptor (COX-2) bepaalt.....

Berichten: 71

Re: cox2 en michaelis menten vergelijking

ik dacht dat t te maken had met het zijkanaaltje van cox2 ???

vergis ik me dan ?

Berichten: 2.035

Re: cox2 en michaelis menten vergelijking

Het is meer een 2e receptor-site dan een "zijkanaaltje", maar ok... zoals jij de vraag hebt gegeven (zeer algemeen!) kan het antwoord ook algemeen gegeven worden 8-)

Reageer