Plutonium te koop

Moderator: Rhiannon

Berichten: 127

Plutonium te koop

Hoe serieus moet ik deze link nemen? En waarvoor kun je plutonium nog meer gebruiken dan voor de gebruikelijke grote paddestoelen?

Gelukkig ben ik niet de enige die er de lol wel van inzag. ! 8-)

Re: Plutonium te koop

Uit de link
Antimatter

Recent advances in particle research have made it possible to create antimatter on a commercial scale for the very first time.

Traditionally suited to deep range space craft, it is actually possible now to fit a compact matter-antimatter annihilation chamber into most larger cars and trucks. Typically, just a few grams of antimatter will be enough to power your car for life


Ik denk dat ik maar een potje bestel, of is dit onderwerp een inbreuk op de forumpolicy?? Afbeelding

Berichten: 2.035

Re: Plutonium te koop

Hoe serieus moet ik deze link nemen? En waarvoor kun je plutonium nog meer gebruiken dan voor de gebruikelijke grote paddestoelen?
Onzin natuurlijk.... de zin: "Particularly useful for some models of DeLorean sports cars" slaat op de film "Back to the future" 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Plutonium te koop

Haha, kijk maar eens verder rond op de site: About us
Just in case you are an American, or possibly drive a car made by Suzuki, we will spell the purpose of Petrol Direct out to you in simple terms. This is a spoof. A parody. We do not sell petrol or any other fuels, and certainly not plutonium or antimatter. Sorry. This site is strictly for laughs only.
LOL, misschien wel 1 van de betere sites sinds DHMO...! 8-) :)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Plutonium te koop

Je mag maar 9 kilo per bestelling 8-)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 915

Re: Plutonium te koop

kan je uit 9 kg geen 18 halen...27...36 8-)

Berichten: 1.153

Re: Plutonium te koop

Je mag maar 9 kilo per bestelling 8-)
Dan bestel je toch gewoon 2 keer???

Berichten: 3.145

Re: Plutonium te koop

Hoewel plutonium dus toch niet zomaar te koop is voor iedereen, uranium is dat wel:

http://www.unitednuclear.com/uranium.htm

Dit is geen hoax, hier kun je echt uranium kopen, in porties van minimaal 5 gram. Alleen de verarmde 238-isotoop is te koop, maar toch...

Of je het door de douane krijgt als Nederlander is een ander probleem, maar binnen de USA is dit dus gewoon te koop en te verzenden. Het verbaast me wel.

Berichten: 448

Re: Plutonium te koop

Het verwerven en bezitten van kleine hoeveelheden zwak-radioactieve mineralen is in Nederland en België toegestaan. Maar of dit voor uraniummetaal ook geld betwijfel ik.

Berichten: 318

Re: Plutonium te koop

Je mag maar 9 kilo per bestelling  8-)
is 9 kilo niet al genoeg om een (heueueuele) mooie paddenstoel te maken?

Volgens mij kun je daarmee Amsterdam/Brussel behoorlijk volledig platleggen...

(cfr: the sum off all fears?)

Berichten: 448

Re: Plutonium te koop

De kritische massa van plutoniumisotopen:

plutonium-239 10 kg

plutonium-240 40 kg

plutonium-242 100 kg

Dit is de hoeveelheid aan plutonium dat nodig is om genoeg neutronen vrij te zetten voor een explosie. Maar deze waarden zijn bij normale dichtheid van plutonium. Bij een atoombom wordt het plutonium bijeengeperst waardoor het een grotere dichtheid krijgt, als de dichtheid hoger wordt, word de hoeveelheid plutonium die nodig is kleiner. Met 9 kg plutonium-239 zou je misschien genoeg hebben.

Berichten: 219

Re: Plutonium te koop

Het principe van een atoombom is dacht ik door springstof rondom de kernbrandstof te onsteken. Daardoor krijg je dus in 1x enorm veel druk waardoor de kritische massa bereikt wordt waarbij de kernreactie opgang komt *de rest vul je zelf maar in*

ondanks de kleine kans dat iemand thuis in staat is tot het produceren van een A-bomb kan ik me voorstellen dat dit bericht niet gewenst is hier. Mocht het nodig zijn, dan heb ik er geen moeite mee om het aan te passen/verwijderen 8-)

Berichten: 448

Re: Plutonium te koop

Bij een atoombom schiet je 2 of meerdere stukken kernbrandstof op elkaar door middel van explosieven. De kernbrandstof zit in een atoombom niet in 1 stuk anders zou de bom direct afgaan. Door de kernbrandstof op elkaar te schieten wordt de dichtheid ervan ook groter zodat er minder kernbrandstof nodig is om de kritieke massa te bereiken. Maar of hierdoor zoveel minder nodig is zou ik niet weten, ik denk dat het maar een miniem verschil zal zijn.

Berichten: 219

Re: Plutonium te koop

Een paar jaar terug dacht ik wel eens gezien/gelezen te hebben dat het een soort bal is met daaromheen een mantel van explosief. Dus dat het werkte door dat explosief de kernbrandstof helemaal samen drukte in zichzelf. Maar zeker weet ik dat niet meer. Het is al een jaar of 3 geleden dat ik dat las/zag.

Een soort zoals het principe "implosie" hier beschreven is...

Berichten: 448

Re: Plutonium te koop

Je hebt gelijk dat is ook een methode. Maar de eerste kernwapens zijn gebouwd met de techniek van 2 of meer stukken kerbrandstof op elkaar te schieten.

Reageer