Brainiac

Moderator: Rhiannon

Berichten: 318

Brainiac

Afbeelding

Voor wie het niet kent: het is een programma waar men allerlei onnozele proefjes uithaalt...

Voorbeeld: Hoe krijg ik alcohol in mijn lijf zonder te drinken

Ze deden de volgende tests:

1) Over volledige lichaam insmeren met pure (clinische) ethanol --> 0.00promille

2) 2 uur in een bad met bier zitten... -->0.05promille

3) Een sauna met ipv water vodka -->1.25promile

(het kan zijn dat de promiles niet kloppen)

verder experimenteren ze ook met bommen en bepaalde zouten --> Kleurtjes...

VB: wat gebeurt er als je een automatische grasmaaier over fulminaat laat rijden... etc...

Allemaal best wel leuk om te zien, maar wat vinden jullie ervan? Is het verantwoord?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.911

Re: Brainiac

Het haalt het niet bij Mythbusters waar ook nog een klein beetje wetenschap om de hoek komt kijken. Brainiac is leuk, maar veel te simpel. Hoe groter de BOEM hoe hoger de kijkcijfers, dat is volgens mij een beetje de gedachte erachter!

Berichten: 592

Re: Brainiac

De proef met termiet was echt mooi

en de snooker was ook schitterend

Berichten: 3

Re: Brainiac

het is echt veels te simpel in vergelijking met mythbusters. bij mythbusters zit er nog (een beetje) een verhaal achter. brainiac is echt nutteloos

Berichten: 592

Re: Brainiac

Natuurlijk is het nutteloos, behalve dan de proef om te zien of je even snel in suikerstroop kon zwemmen als in water; 8-) :)

Berichten: 17

Re: Brainiac

Alkalimetalen door Brainiac

Ja ze zijn wel leuk om te zien, maar meer ook niet..

Mythbusters heb ik nog nooit gezien..

Berichten: 915

Re: Brainiac

Alkalimetalen door Brainiac
Alom bekend 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Brainiac

Ik zou het pas echt stoer vinden als ze 2 gram Francium in het water gooien. 8-)

Maar ja, dat zal wel nooit kunnen (en mogen).

Berichten: 3.145

Re: Brainiac

Wat mij betreft is het pure crap. Brainiac leidt alleen maar tot nog meer k3wls en daar hebben we er al veel te veel van. Slecht voor de (hobby)wetenschap en voor de chemie in het bijzonder. Rotzooi dus ...

Berichten: 161

Re: Brainiac

Brainiac wordt gepresenteerd door dat kleine mannetje dat ook in TOP GEAR zit, net als TOP GEAR worden er caravans gesloopt. DUS; goed programma. 8-)

Berichten: 2.746

Re: Brainiac

tof, een heel stuk grond verontreinigen met Rubidium en Cesium zouten 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Brainiac

tof, een heel stuk grond verontreinigen met Rubidium en Cesium zouten
. Ach, die grond was vast allang verontreinigd door alle auto's die daar in de fik zijn gestoken.

Wel typisch, alle andere programma's op Discovery die ons steeds vertellen hoe slecht wij met het milieu en de natuur omgaan. En dan bij Brainiac telkens zwarte rookpluimen van iets dat in de fik gaat. 8-)

Berichten: 660

Re: Brainiac

ze noemen brainiac niet voor niks: science abuse ! ... maar inderdaad als je een beetje niveau wil moet je naar mythbusters te kijken .. maar brainiac vind ik wel enorm vet .. gaan ze proberen of je door water sneller kwam zwemmen als vla :) klinkt stom maar ik vind dat soort dingen op zich wel lachen om te weten 8-) .. by the way dat gingen ze testen omdat einstein en nog zo'n wetenschapper tegenstrijdige argumenten hadden de een beweerde dat je door vla sneller kon zwemmen als door water ... hoe je erbij komt ?? :D

mvg kevin

Berichten: 318

Re: Brainiac

"We do these tests so you don't have to..."
Swell een mooie uitvlugt eigenlijk... kzal dat ook eens zeggen tegen mijn ma als ik in de kelder weer es bezig ben 8-)

(ps: straks om 11uur examen aardrijkskunde... wish me luck!!

en lang leve de geologie van België! dat ze nog lang moge eroderen!)

Berichten: 91

Re: Brainiac

Ik vind Brainiac echt super:D

Reageer