Chemiekaartenboek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 91

Chemiekaartenboek

Hallo mensen,ik heb een paar vragen.

Ik moet een verslag maken over het chemiekaartenboek,en dan wordt het volgende van mij gevraagd:

1.Hoe werkt een chemiekaartenboek?

2.Waar kan je de chemiekaarten vinden?

3.Wat is belangrijk?

Kunnen jullie mij helpen met deze vragen?

De eerste kan ik al een beetje beantwoorden.In een chemiekaartenboek staat toch gegevens over een stof en of het gevaarlijk is,de formule staat er in en wat te doen als het in aanraking komt met je huid.EN hoe je het moet vermijden.

Maar meer weet ik niet.

Alvast bedankt.

Berichten: 45

Re: Chemiekaartenboek

Als ik vraag 2 bekijk beantwoord vraag 1 vraag 2 al 8-) .

En ja dat klopt. In chemiekaarten van een stof kun je alles over de stof vinden. Molariteit, smeltpunt (traject) opslagwaarden enz enz. Alles wat je wilt weten.

In de chemie moet alles nauwkeurig en veilig gewerkt worden. Dus wat zou je kunnen vinden in het boek daarover?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Chemiekaartenboek

3.Wat is belangrijk?
Wat is belangrijk waarvoor?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

Illuminatus schreef: 3.Wat is belangrijk?
Wat is belangrijk waarvoor?
Wat zijn de belangrijkste gegevens van een kaart.

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

. Dus wat zou je kunnen vinden in het boek daarover?
Gewoon,hoe je met een stof om moet gaan lijkt mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Chemiekaartenboek

...
Wat zijn de belangrijkste gegevens van een kaart.
Ligt er aan wat je wil doen.

Ben je geinteresseerd in ermee werken, zijn de veiligheidsmaatregelen belangrijk. Maar als je alleen maar wil weten wat de oplosbaarheid is in water doet de informatie over dat je het niet in de buurt van kinderen mag bewaren je niet zoveel.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

Illuminatus schreef:
...
Wat zijn de belangrijkste gegevens van een kaart.
Ligt er aan wat je wil doen.

Ben je geinteresseerd in ermee werken, zijn de veiligheidsmaatregelen belangrijk. Maar als je alleen maar wil weten wat de oplosbaarheid is in water doet de informatie over dat je het niet in de buurt van kinderen mag bewaren je niet zoveel.
Denk gewoon allebei.

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

Maar waar kan je de chemiekaarten vinden??

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Chemiekaartenboek

Er bestaan serieus gele boeken met chemiekaartenboek ** druk op de zijkant 8-) . Tevens kun je ook zogehete MSDS-sheets op internet vinden.

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

Er bestaan serieus gele boeken met chemiekaartenboek ** druk op de zijkant 8-) . Tevens kun je ook zogehete MSDS-sheets op internet vinden.
Wat bedoel je met de zijkant??

Berichten: 278

Re: Chemiekaartenboek

FsWd schreef: Er bestaan serieus gele boeken met chemiekaartenboek ** druk op de zijkant  8-) . Tevens kun je ook zogehete MSDS-sheets op internet vinden.
Wat bedoel je met de zijkant??
CHEMIEKAARTEN

staat op de kaft van het boek, je hebt ook een cd trouwens.

kan je ze allemaal in pdf rippen, hoef je niet eeuwig te copieren en scannen enzo

Berichten: 106

Re: Chemiekaartenboek

Wij hebben op school zo'n boek liggen en gebruiken het vooral om msds info, mac-waarde en smeltpunten te vinden. Verder is heeft het een gele kaft en meestal in het Engels uitgegeven

Berichten: 25

Re: Chemiekaartenboek

chemiekaarten vind je hier:

http://www.cdc.gov/niosh/ipcs/dutch.html

Berichten: 45

Re: Chemiekaartenboek

Dat bedoelde ik. Vraag 1 beantwoord vraag 2. In vraag 1 staat chemiekaartenboek.

Dus waar kun je kaarten in vinden?? 8-)

Berichten: 91

Re: Chemiekaartenboek

Bart Jac schreef: Dat bedoelde ik. Vraag 1 beantwoord vraag 2. In vraag 1 staat chemiekaartenboek.

Dus waar kun je kaarten in vinden??  8-)
HAHAHAHAAH:D ik snap hem nu pas,maar dat wordt er niet mee bedoeld!!

Ze vragen op welke plaatsen kan je het vinden??

DUs in een ziekenhuis,in een lab-zaal....snappie???

Reageer